جزئیات عملیات مهم مقاومت یمن در استان مأرب / پایگاه استراتژیک «ماس» آزاد شد

به گزارش رکنا، به نقل از اسپوتنیک، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند در نبرد با عناصر سعودی و مزدوران‌ وابسته به آنها پایگاه استراتژیک «ماس» در مأرب را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، بعد از این موفقیت و آزادسازی این پایگاه استراتژیک، شهر مارب تحت کنترل نیروهای مقاومت یمن قرار گرفت. این پایگاه یکی از بزرگترین پایگاه های عناصر دولت مستعفی یمن به شمار می رود.

درواقع باید به این نکته اشاره کرد که تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر پایگاه مهم و راهبردی ماس در استان مارب ضربه سنگین و مهلکی بر ائتلاف سعودی و متحدانش به شمار میرود.

در جریان این عملیات موفقیت آمیز نیروهای یمنی، صدها تن از عناصر ائتلاف متجاوز سعودی بر اثر حملات یگان‌های ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن کشته‌، زخمی یا اسیر شده اند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که نیروهای مقاومت یمن پس از درگیری با نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و شبه نظامیان وابسته به حزب اصلاح‌‌، پادگان ماس واقع در استان مارب را تحت کنترل خود درآوردند.

پایگاه نظامی ماس آخرین پایگاه راهبردی تحت سیطره نیروهای حزب اصلاح در استان مأرب و نزدیک ترین پایگاه به شهر مأرب به شمار میرود و با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر این پادگان شهر مأرب زیر سلطه آتش باری این نیروها قرار می‌گیرد.

شهر مأرب دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی در جنگ یمن است و کنترل نیروهای صنعاء بر شهر مأرب، پایان دولت منصور هادی در یمن و آغاز یک فصل جدید در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 629830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟