آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

کرونا / براساس گزارش مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۷۰۷ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۱۷۳ هزار و ۷۶۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و ۹۶۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۱۱ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۸۶۳ نفر و مرگ و میر نیز به ۲۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون هفت میلیون و ۱۶۶ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، روسیه و اسپانیا به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد، طی دو ماه باقیمانده تا روز مراسم تحلیف (۲۰ ژانویه یا یکم بهمن ماه تاریخ مراسم تحلیف ریاست جمهوری است) افزایش سرسام آور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند بیش از هشت میلیون نفر دیگر به تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ بیفزاید و جان بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر را بگیرد که بر اساس محاسبات رویترز این مقدار برابر ست با ۸۰ درصد افزایش بالقوه شمار مبتلایان و ۲۹ درصد افزایش مرگ و میر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 629535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟