رئیس جمهور الجزایر به کرونا مبتلا شد

به گزارش رکنا، ریاست جمهوری الجزایر امروز (سه‌شنبه) در خبری رسمی اعلام کرد که «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است.
دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای افزود: به دنبال ابتلای رئیس جمهور به ویروس کرونا، وی در یکی از بیمارستان‌های تخصصی آلمان در حال درمان است.
در این بیانیه آمده است: تیم پزشکی اطمینان داده است که درمان رئیس جمهور جواب داده است و حال جسمی ایشان رو به بهبودی تدریجی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی است.
عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر هفته گذشته یک روز پس از وارد شدن به قرنطینه در بیمارستان، برای انجام آزمایش‌های پزشکی راهی آلمان شد.
هفته گذشته در بیانیه‌های رسمی ریاست‌جمهوری الجزایر آمده بود که تبون بعد از مشخص شدن علائمی شبیه کرونا به بیمارستان منتقل شد. سپس تاکید شد که وی به بیمارستان نظامی عین النعجه منتقل شده است، اما وضعیت جسمانی وی جای نگرانی ندارد، اما در بیانیه‌ای اعلام شد که وی به آلمان اعزام شده و تاکید شد که وی درحال معالجه است.
به رغم اینکه به الجزایری‌ها اطمینان داده شده است اما این مسئله وضعیت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور سابق را یادآور می‌شود که در سال‌های اخیر حکمرانی او درباره وضعیت جسمانی‌اش هیچ‌گونه اطلاعاتی داده نمی‌شد.
روزنامه القدس العربی چاپ لندن پیش‌تر نوشته بود که پیام‌های سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای اطمینان از سلامتی عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر پس از ابتلای وی به ویروس کرونا، سر و صدای زیادی به پا کرد؛ چرا که محتوای پیام‌ها تاکیدی بر ابتلای تبون به کرونا داشت. این در حالی است که مقامات الجزایر پیش‌تر در اظهارات و بیانیه‌های خود به هیچ وجه به نوع بیماری تبون اشاره‌ای نکرده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟