مسکو از دخالت طرف‌های ثالث در قره‌باغ ابراز نگرانی کرد

به گزارش رکنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخصوص طرح‌های ضد روسی و افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق دریای مدیترانه ابراز نگرانی کرد.

زاخارووا عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «بابت طرح‌های واشنگتن برای تقویت نیروهای نظامی در شرق مدیترانه نگران هستیم، زیرا این طرح‌ها به روشنی ماهیت ضد روسی داشته و منعکس کننده سیاست تهاجمی ایالات متحده و در تقابل با صلح و ثبات در منطقه است».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در اولین روز از سفر خود به یونان، با «نیکوس دندیاس» همتای یونانی خود دیدار کرده و بر لزوم حل اختلافات در شرق دریای مدیترانه تأکید کردند.

پامپئو در این سفر توافقی برای افزایش همکاری‌های واشنگتن و آتن امضا کرده و از پایگاه نیروهای آمریکایی در جزیره «کرت» بازدید کرد.

زاخارووا روز پنجشنبه همچنین درخصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: «ما هرگونه اظهارنظر و اقدام از طرف ثالث را که موجب افزایش تنش و بی‌ثباتی اوضاع در جنوب قفقاز شود، غیرسازنده و غیرمسئولانه می‌دانیم و ممکن است عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای داشته باشند».

وی با تأکید بر اینکه «خون و خونریزی باید متوقف شود» گفت، هیچ جایگزینی برای راه حل مسالمت‌آمیز جهت خاتمه دادن به درگیری‌های قره باغ وجود ندارد.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟