دونالد ترامپ و همسرش قرنطینه می شوند / آنها مشکوک به کرونا هستند + جزئیات

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی از آغاز روند قرنطینه خود و همسرش در پی مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از دستیاران ارشد کاخ سفید خبر داد.

ترامپ در این خصوص نوشت: آزمایش کووید-۱۹ «هوپ هیکس» که خیلی سخت بدون وقفه مشغول کار بوده، مثبت شده است. وحشتناک است!

وی در ادامه نوشت: بانوی اول و من هم منتظر نتیجه آزمایشات خود هستیم. تا آن زمان (مشخص شدن نتیجه آزمایشات) روند قرنطینه خود را آغاز خواهیم کرد.

احتمال ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا در حالی است که نتایج یک تحقیقات جدید نشان داده که وی از بزرگترین ترویج دهندگان اطلاعات غلط درباره همه‌گیری کرونا به شمار می آید.

وعده ها و دروغ های کرونایی ترامپ

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، ۱۱ موضوع درباره اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات‌ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» به عنوان درمان ویروس کووید-۱۹ بوده است. ترامپ یک دوره ۱۴ روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرده است. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مشکلات قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری ۲۳ آوریل خود نیز این ایده را مطرح کرده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید-۱۹ (کرونا) باشد.

این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد کرد و ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند که انتظار نمی‌رود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟