کرونا در جهان / شمار مبتلایان از 25 میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش رکنا، به نقل از مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۸۴۸ هزار و ۸۴۶ نفر رسیده است.

آمریکا بیشترین آمار کرونایی در جهان

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۱۸ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و ۱۷۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به شش میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۴ نفر و مرگ و میر نیز به ۱۸۷ هزار و ۲۶ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون سه میلیون و ۴۱۴ هزار نفر گزارش شده است.

بیشترین آمار فوت شدگان در هند و مکزیک

بیشترین آمار مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعته گذشته نیز متعلق به هند و مکزیک بوده است. تنها در هند ۸۹۰ نفر و مکزیک ۶۷۳ نفر جان خود را به دلیل بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ ماه گذشته بدون توجه به هشدارهای بهداشتی دستور بازگشایی مدارس را صادر کرد.

به گزارش شبکه سی ان ان، در هفته نخست بازگشایی مدارس در آمریکا که به اصرار دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور انجام شد، دستکم ۲۶۰ دانش آموز و هشت معلم مدرسه‌ای در ایالت جورجیا قرنطینه شدند.

ترامپ که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شاهد کاهش بی‌سابقه هواداران است، همچنین برای این که شرایط کشور را عادی نشان دهد، مدعی شده که واکسن کرونا ایالت متحده احتمالاً تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟