تشکیل اولین انجمن ضد عادی سازی روابط در امارات

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری سوا، در پی علنی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، گروهی از مخالفان سیاسی در امارات در محکومیت این اقدام انجمن «ضد عادی سازی روابط» تشکیل دادند.

گروهی متشکل از ۶ فعال سیاسی برجسته اماراتی با تشکیل انجمن ضد عادی سازی اعلام کردند هرگونه عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها در سطح سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و ملی را به رسمیت نخواهند شناخت.

انجمن اماراتی ضد عادی سازی روابط در بیانیه‌ای اقدام دولت ابوظبی برای امضا توافق صلح با رژیم صهیونیستی را انحراف ملی و اسلامی توصیف کرد.

در بخشی از بیانیه این انجمن سیاسی آمده است: این توافق نامه خیانت به ملت فلسطین و انکار تاریخ آنهاست. این توافق نامه همچنین به صهیونیست‌ها اجازه اشغال اراضی فلسطین را خواهد داد.

بر اساس توافقی که بین امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا حاصل شده، ابوظبی به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تن داد.

احداث سفارتخانه و گسترش روابط امنیتی، اقتصادی و سیاسی از جمله مواردی است که در چارچوب تفاهم اخیر بر روی آن تمرکز شده است.

سران صهیونیستی و آمریکایی ابراز امیدواری کردند در پی توافق امارات، سایر کشور‌های عربی و اسلامی نیز از ابوظبی الگوبرداری کنند و در راستای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل اقدام کنند. صهیونیست‌ها مدعی شدند بحرین، عربستان، عمان و سودان از جمله کشور‌هایی هستند که احتمالا اقدام به عادی‌سازی رابطه با تل‌آویو کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟