رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: یک‌جانبه‌گرایی، واشنگتن را از ایران منزوی‌تر کرده است

به گزارش رکنا، «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، در پیامی توئیتری به انتقاد از سیاست‌های کشورش پرداخت.

او در حساب توئیتر خود نوشت: «شعار اول آمریکا، به تنهاییِ این کشور منجر شده و یک‌جانبه‌گرایی در سیاست خارجی، کشورمان را بیشتر از منزوی کرده است. نمی‌توان از برجام خارج شد و همچنان به دنبال منافع بود.»

این پیام در حالی منتشر می‌شود که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، پس از درخواست رسمی واشنگتن برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه در یک کنفرانس خبری در نیویورک مدعی شد: «هر کاری لازم باشد برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران انجام می‌دهیم. آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد آزادانه اقدام به خرید و فروش تسلیحات متعارف کند.»

این در حالی است که کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام و نامه‌ای در این باره به سازمان ملل ارسال کردند.

روز پنج‌شنبه پمپئو در نامه به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد. او مدعی شد به دلیل نقض توافق نامه هسته‌ای ایران، باید تمامی تحریم‌های پیشین علیه تهران فعال شود.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. شکست قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت واکنش‌های مختلفی از مقامات در سرتاسر جهان را با خود به همراه داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟