البرادعی: تقابل آمریکا با سایر کشورها در شورای امنیت خطرناک است

به گزارش رکنا، محمد البرادعی، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تنش‌های اخیر ایجاد شده در شورای امنیت سازمان ملل در پی تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و سپس درخواست برای بازگردانی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در صفحه توییترش نوشت: تقابل بی سابقه میان آمریکا و بقیه جهان در شورای امنیت بر سر حق داشتن یا نداشتن آن طبق برجام بسیار خطرناک است.

البرادعی در ادامه نوشت: علیرغم مواضع سیاسی درباره ایران، باید به اجرای قانون پایبند بود و مقبولیت دقیق شورای امنیت باید حفظ شود.

اظهارات البرادعی در پی این مطرح می شود که آمریکا در پی شکست در شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تصویب پیش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرده بود، علیرغم خروجش از برجام(توافق هسته ای) قصد دارد از مکانیسم بازگردانی تحریم ها که تنها برای اعضای مشارکت کننده در این توافق محفوظ است، برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند.

این تصمیم تا کنون با مخالفت بسیاری از اعضای شورای امنیت مواجه شده است و طبق بسیاری از استدلال های موجود، این اقدام آمریکا فاقد مبنای قانونی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟