بایدن رسما نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا شد

در دومین شب این کنوانسیون که شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی برگزار شد، تمام ایالت‌ها به صورت مجازی آرای هر ایالت را اعلام کردند و به این ترتیب، بایدن راهی رقابت با دونالد ترامپ شد که تا الان نامزد قطعی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۱۳ آبان است.

انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها با بیش از 20 داوطلب رسمی آغاز شد و در نهایت دو رقیب اصلی یعنی برنی سندرز و جو بایدن باقی ماندند.

در سه‌شنبه‌های بزرگ انتخاباتی، جو بایدن توانست اختلاف تعداد دلیگیت‌های خود را با سندرز افزایش دهد و همین مساله باعث شد تا سندرز به این نتیجه برسد که باید از بایدن حمایت کند.

سندرز در نخستین شب از این گردهمایی هم در حمایت از بایدن صحبت کرد و از دموکرات‌های مترقی‌خواه هم خواست تا اختلافات خود با بایدن را کنار بگذارند و در پشت هدف مشترک شکست ترامپ متحد شوند.

در مواقع عادی، کنوانسیون ملی احزاب دموکرات و جمهوریخواه به صورت حضوری برگزار می‌شود اما شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا باعث شد، حزب دموکرات مجمع ملی خود را به صورت مجازی برگزار کند و جمهوریخواهان هم این رویه را ادامه خواهند داد.

دراین نشست نمایندگان حزب دموکرات در ایالت‌های مختلف، تعداد آرای دلیگیت بایدن و سندرز را اعلام کردند و در نهایت بایدن صاحب بیشترین آرا شد.

آنچه که دموکرات‌ها در نشست‌های مطرح کردند، انتقاد از سوء مدیریت ترامپ در مواجهه با بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی بود.

بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم در صریح‌ترین انتقاد از ترامپ گفت: می‌دانید ترامپ در چهارسال آینده چه می‌خواهد انجام دهد؟

وی ادامه داد: او در چهار سال دیگر، سرزنش، قلدری و تحقیر را پیشه خواهد کرد. دفتر رئیس جمهوری باید مرکز فرماندهی باشد نه کانون برپایی طوفان.

بایدن در شرایطی نامزد نهایی دموکرات‌ها برای انتخابات شد که بیشتر نظرسنجی‌ها از پیشتازی حدود 8 درصدی وی در برابر ترامپ حکایت دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟