ارتش لبنان: تنها صلیب سرخ اجازه ورود به محل انفجار را دارد

به گزارش رکنا، ارتش لبنان ورود تمامی گروه‌ها به محل انفجار بندر بیروت، به جز صلیب سرخ این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به نوشته النهار، ارتش لبنان امروز جمعه در حساب توییتری خود اعلام کرد: تنها صلیب سرخ لبنان به شکلی انحصاری اجازه خواهد داشت تا در محل انفجار به منظور انتقال قربانیان و مصدومان حادثه حضور داشته باشد.

اظهارات ارتش لبنان در حالی بیان شده است که هنوز تحقیقات در این کشور برای کشف علت اصلی حادثه در دست بررسی است. میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز جمعه در سخنانی از احتمال مداخلات خارجی در انفجار روز سه شنبه سخن گفت.

میشل عون اعلام کرد: انفجار بندربیروت نتیجه اهمال کاری و یا مداخله خارجی بوسیله موشک یا بمب بوده و ما از فرانسوی‌ها خواسته ایم تصاویر هوایی در این خصوص را ارائه دهند.

رئیس‌جمهور لبنان همچنین گفت که انفجار در بندر بیروت، تبعات بسیار سختی برای اقتصاد لبنان داشته و روند بازسازی آن باید هر چه سریعتر آغاز شود. وی همچنین تاکید کرد که هیچ کسی در لبنان مصون از تحقیقات نیست.

گفتنی است در پی انفجار مهیب در بندر بیروت که روز سه شنبه به وقوع پیوست، تاکنون بیش از ۱۵۵ نفر جان خود را از دست داده و هزاران نفر نیز مجروح شدند. آمار مجروحین به حدی بالا بوده که ظرفیت بیمارستان‌های لبنان پر شده است. همچنین شدت انفجار روز سه شنبه آنچنان زیاد بوده است که ساکنین جزیره قبرس در فاصله بیش از ۲۵۰ کیلومتری از بیروت هم آن را احساس کردند. ساکنان اردن نیز گفته‌اند که در ابتدا تصور کرده‌اند، زلزله‌ای در این کشور روی داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 593952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟