نانسی پلوسی کرونا را ویروس ترامپ نامید

به گزارش رکنا، پلوسی امروز سه شنبه در مصاحبه با برنامه «اتاق وضعیت» شبکه خبری سی ان ان ضمن اطلاق این لقب به ترامپ افزود: من فکر می کنم با توجه به اظهارات امروز رئیس جمهوری، او با پذیرش پوشیدن ماسک، اشتباهاتی را که تاکنون مرتکب شده بود را درک کرده و به این تشخیص رسیده که این ویروس دروغ نیست.

این یک همه گیری است که به دلیل انفعال ترامپ بدتر شده است و بهبودی در این موضعیت ایجاد نشده است.

وی افزود: در حقیقت این ویروس ترامپ است.

پلوسی در بخش های دیگری از این مصاحبه نیز این توصیف خود را تکرار کرد.

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به جلسه بریفینگ ترامپ در کاخ سفید که در ساعات اولیه صبح سه شبه برگزار شد اشاره داشت که ترامپ در آن از استفاده از ماسک استقبال کرد و از آمریکایی ها خواست دست های خود را بشویند و فاصله اجتماعی را حفظ کنند تا از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری و این ویروس ریشه کن شود.

در طول این جلسه که برای اولین بار با تمرکز بر موضوع ویروس کرونا در سه ماه گذشته برگزار می شد، ترامپ همچنین درباره بدتر شدن اوضاع در بحبوحه افزایش شیوع ویروس در برخی از مناطق این کشور هشدار داد.

پلوسی در واکنش چنین استدلال کرد که «اگر ترامپ چند ماه پیش گفته بود که ماسک استفاده کنید و به جای این که گردهمایی برگزار کند بر حفظ فاصله اجتماعی تاکید می کرد افراد بیشتری از او پیروی می کردند».

پلوسی تحت فشارهای «ولف بلتزر» مجری سی ان ان درباره این که «آیا او تایید می کند که هزاران آمریکایی به خاطر واکنش ترامپ جان باخته اند» گفت، بله منظورم همین است. من فکر می کنم که این امر کاملا مشهود است.

هیل نوشت: این اظهارات پلوسی یکی از قوی ترین انتقادها از نحوه مدیریت همه گیری کرونا در دولت ترامپ است که به اعتقاد دموکرات ها کاخ سفید می توانست با جدیت بیشتری آن را مدیریت کند.

با افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا و به ویژه در ایالات های غربی و جنوبی این کشور، انتقادها از اکراه اولیه ترامپ برای استفاده از ماسک و فشار مشاوران کاخ سفید بر مقامات بهداشتی از جمله آنتونی فائوچی تشدید شده است.

پلوسی در بخشی از مصاحبه با سی ان ان گفت: به مرز ۴ میلیون نفر آلوده به این بیماری نزدیک می شویم. مردم تحت تاثیر این بیماری بوده اند، به این ویروس آلوده شده اند و تعداد زیادی، ۱۴۰ هزار نفر جان باخته اند. اگر اکنون استفاده از ماسک اهمیت دارد، مهم بود که مارس گذشته هم به جای این که به مردم گفته شود می توانند تا ماه آوریل با هم به کلیسا بروند، تاکید می شد که از ماسک استفاده کنند.

پلوسی تاکید کرد که تا تولید واکسن ماه ها طول خواهد کشید و مردم به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

وی گفت: امیدوارم که ترامپ به واقعیت ها درباره این همه گیری، این «ویروس ترامپ» نزدیک شود.

ترامپ پیشتر بارها در پیام های توئیتری خود ویروس کرونا را «ویروس چین» توصیف کرده بود که واکنش مقام های پکن را به دنبال داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟