تظاهرات گسترده در قدس اشغالی / مردم خواستار استعفای نتانیاهو شدند

به گزارش رکنا، بازداشت شماری از معترضان به سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث شد چند صد نفر از ساکنان قدس اشغالی شامگاه پنجشنبه مقابل اقامتگاه وی دست به تظاهرات بزنند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) به اتهامات فساد نتانیاهو اعتراض کرده و خواستار استعفای وی شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

این چندمین بار در ماه اخیر است که صهیونیست‌ها به دلایل مختلف - از پرونده‌های فساد و سوءاستفاده از قدرت گرفته تا طرح اشغال کرانه باختری - علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

به نوشته این پایگاه خبری، سازمان‌دهندگان این تجمع از معترضان خواسته بودند که تمام شب را تا روز جمعه مقابل اقامتگاه نتانیاهو به تظاهرات بگذرانند اما پلیس صهیونیستی هشدار داد در صورتی که تجمع تا ساعت ۱۱ شب (به وقت محلی) به پایان نرسد، مانند دفعه قبل با خشونت آنها را پاکسازی می‌کند.

پیش از این نیز شامگاه سه‌شنبه پلیس رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه تظاهرات‌کنندگان آرامش عمومی را برهم زده و قصد داشتند با درگیری راه خود را به داخل اقامتگاه نتانیاهو باز کنند، به آنها حمله‌ور شده و حداقل ۵۰ نفر را بازداشت کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟