حمله نیروهای زره پوش آمریکایی به مقر الحشد الشعبی + عکس

به گزارش رکنا، شبکه خبری راشاتودی به نقل از خبرنگارش در عراق گزارش داد نیروهای آمریکایی با ۴۰ زره‌پوش و با حمایت نیروهای ویژه عراق، مقر فرماندهی تیپ ۴۵ الحشد الشعبی واقع در منطقه «البوعیثة» در شرق بغداد را محاصره و شماری از اعضای این سازمان را بازداشت کردند.

بازداشت رهبران کتائب حزب الله

خبرگزاری انگلیسی رویترز هم به نقل از مقام‌های عراقی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده مدعی شده که ۳ نفر از رهبران «کتائب حزب‌الله» بازداشت شده‌اند.

این رسانه به نقش آمریکا در جریان حمله اشاره‌ای نکرده و مدعی شده که این حمله توسط «نیروهای امنیتی عراق» انجام شده است. رویترز، علی‌رغم این نوشته که نفرات بازداشت‌شده تحویل ارتش آمریکا شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف اصطلاحاً «ضدداعش» در عراق به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است.

برخی از رسانه‌های عراقی شمار نفرات دستگیرشده در جریان این یورش را تا ۱۳ نفر گزارش داده‌اند.

نیروهای تروریستی آمریکا دی‌ماه سال گذشته به مقر نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در نزدیکی القائم حمله کرد. در جریان این حملات هوایی ده‌ها نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

در همین حال، برخی کاربران فضای مجازی ادعا کردند نیروهای الحشد الشعبی، مقر نیروهای مبارزه با تروریسم عراق را محاصره کرده اند.

خبرنگار روسیا الیوم این ادعاها را تکذیب کرد. این منبع گفت: «هیچ اتفاقی در نزدیکی مقر نیروهای ضدتروریسم عراق رخ نداده و اخبار منتشرشده صحت ندارند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟