کرونا در آمریکا رکورد زد / ۴۰۱۸۴ مورد جدید طی یک روز

به گزارش رکنا، روند افزایشی مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می‌دانند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۰۱۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۶۴۹ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲،۵۰۴،۵۸۸ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۲۶،۷۸۰ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

«آنتونی فائوچی» عضو ارشد کارگروه کرونای کاخ سفید نیز چندی پیش با بیان اینکه آمریکا هنوز در موج اول کرونا قرار دارد، گفت افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا را نمی‌توان با افزایش آزمایش‌ها توجیه کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟