10 تریلیون دلار صرف مقابله با کرونا شده است/ تاکنون ۴۱۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند

به گزارش رکنا ، رییس صندوق بین المللی پول با جدی خواندن بحران کرونا گفته است برآوردهای جدید صورت گرفته نشان می دهد ممکن است بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم جهان در نتیجه شرایط کنونی به فقر مطلق سقوط کنند. به گفته کریستالینا جیورجیوا تاکنون حدود ۱۰ تریلیون دلار در جهان صرف مقابله با پیامدهای کرونا در جهان شده که با وجود قابل توجه بودن آن، نیاز است کماکان اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

جیورجیوا با اشاره به اینکه رشد اقتصادی جهان احتمالا بسیار کمتر از منفی سه درصدی خواهد بود که صندوق بین المللی پول در گزارش قبلی خود پیش بینی کرده است، افزود: برای آن که روند احیای رشد اقتصادی را تسریع کنیم باید روی حداقل سازی نابودی مشاغل و مقابله با افزایش نابرابری تمرکز کنیم. دولت ها می توانند با بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده توسط فناوری، دسترسی شهروندان خود به خدمات مالی و بانکی را بهبود دهند.

افزایش سرمایه گذاری روی زیرساخت های درمانی و آموزشی

رییس بلغارستانی صندوق بین المللی پول خواستار افزایش سرمایه گذاری روی زیرساخت های درمانی و آموزشی، مقابله با تغییرات اقلیمی و افزایش حمایت از کسب و کارهای کوچک و شاغلین حداقلی بگیر شد و افزود: تحت تاثیر کووید، ممکن است خیلی از مردم در برابر نیازهای مالی به شدت آسیب پذیر شوند. بهتر است سیاست گذاران در خصوص راهکارهای توزیع درآمد به ویژه در بین دهک های پایین تر جامعه اقدام کنند.

تاکنون حدود ۷.۶ میلیون نفر در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که در این بین بیش از ۴۱۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. پیش از این نیز بانک جهانی در گزارش خود پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی جهان در سال جاری تحت تاثیر شیو کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها به منفی ۵.۲ درصد برسد که در طول قرن بیست و یکم بی سابقه بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟