افزایش آمار فوتی های کرونا در آلمان / شرایط تکان دهنده در برزیل

به گزارش رکنا، طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده در کشورهای جهان، شمار مبتلایان به کرونا در برزیل ۲۱۸ هزار و ۲۲۳ نفر و تعداد فوتی‌ها ۱۴۸۱۷ تن شده است.

کرونا در آلمان

موسسه «رابرت کخ» که یک نهاد فدرال در آلمان است، از ثبت ۶۲۰ مورد جدید ابتلا و فوت ۵۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

طبق آمار این نهاد، تا به امروز ۱۷۳ هزار و ۷۷۲ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شدند و این ویروس جان ۷۸۸۱ آلمانی را گرفته است.

فرسنگ‌ها دورتر از آلمان، آمار و ارقام رسمی در برزیل از ثبت یک رکورد تازه در میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا حکایت دارد.

کرونا در برزیل

بنا بر اطلاعات جدید وزارت بهداشت برزیل، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳۰۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان به ۲۱۸ هزار و ۲۲۳ نفر رسیده است.

طی شبانه روز گذشته، ۸۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در برزیل جان باختند و شمار کل قربانیان این ویروس به ۱۴۸۱۷ نفر افزایش یافته است.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها در برزیل و نگرانی درباره عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور، وزیر بهداشت برزیل از منصب خود استعفا داد. «نلسون تیچ» در کنفرانس خبری روز جمعه (دیروز) خود استعفایش از وزارت بهداشت برزیل را اعلام کرد.

در کمتر از یک ماه اخیر، دو وزیر بهداشت در برزیل استعفا داده‌اند.

نلسون تیچ وزیر بهداشت مستعفی برزیل در سخنرانی خود از رئیس‌جمهور به خاطر مسئولیت وزارت بهداشت تشکر کرد و بدون اشاره به دلیل استعفایش گفت: «من تمام تلاشم را انجام دادم».

کرونا در مکزیک

از مکزیک همسایه جنوبی ایالات متحده آمریکا هم خبرهای خوبی درباره شیوع ویروس کرونا به گوش نمی‌رسد.

طبق آمار و ارقام رسمی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۲۹۰ مورد فوتی بیماران ثبت شده است. با احتساب موارد جدید، تا به امروز در مکزیک ۴۵۰۳۲ نفر به کرونا مبتلا و ۴۷۶۷ تن از بیماران مبتلا جانشان را از دست دادند.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها در مکزیک، شمار قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 88 هزار نفر نزدیک شده است.

کرونا در آمریکا

طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا به ۸۷ هزار و ۵۳۰ نفر و شمار مبتلایان به این ویروس به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۲۴ نفر رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟