بروکسل انجام تحقیقات مستقل درخصوص منشاء کرونا را خواستار شد

به گزارش رکنا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام تحقیقات مستقل درخصوص منشاء شیوه ویروس کرونا را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بورل روز پنجشنبه در یادداشتی در یک روزنامه اروپایی نوشت: «انجام تحقیقات علمی مستقلی در خصوص منشاء این همه‌گیری جهانی ضروری است».

این دیپلمات اروپایی همچنین از چین درخواست کرد مسئولیت‌هایی «متناسب با وزن خود» در جامعه جهانی را درخصوص مبارزه با شیوع این بیماری، تحقیق بر روی ساخت واکسن کووید-۱۹ و تقویت اقتصاد جهانی را تقبل کند.

انجام تحقیقات مستقل بر روی منشاء شیوع ویروس کرونا اولین بار از سوی دولت استرالیا مطرح شد. هفته گذشته پکن در پاسخ به این درخواست استرالیا اعلام کرد در هرگونه تحقیقات مستقل در این زمینه همکاری خواهد کرد.

با این حال مقامات چینی تأکید کردند بررسی نحوه عملکرد این کشور در مقابله با ویروس کرونا زمانی امکان‌پذیر است که همه‌گیری جهانی آن به پایان رسیده باشد.

اخیراً «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد شواهد متعددی در دست دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های شهر «ووهان» چین ساخته شده‌اند.

استرالیا با رد چنین فرضی هشدار داد، ربط دادن ویروس کرونا به آزمایشگاه‌های چین بدون ارائه مدرک محکم، تحقیقات مستقل درخصوص منشاء این بیماری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۴ هزار مورد فوت در اثر ابتلا، بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟