کرونا در جهان / ۴ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر مبتلا و ۳۰۲ هزار نفر قربانی

به گزارش رکنا،‌ تعداد تلفات ویروس کرونا در سرتاسر جهان تا پایان روز پنجشنبه به بیش از ۳۰۲ هزار نفر رسیده است.

مبتلایان به ویروس کرونا در جهان نیز همچنان روند صعودی داشته و به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر رسیده و تعداد بهبود یافتگان در سرتاسر جهان نیز به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

کرونا در آمریکا

آمریکا همچنان در صدر مبتلایان و تلفات ویروس کرونا در جهان قرار دارد. بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به حدود ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر رسیده و تلفات کرونا در این کشور نیز از ۸۶ هزار نفر فراتر رفته است.

کرونا در اسپانیا

اسپانیا نیز با حدود ۲۷۲ هزار مبتلا و بیش از ۲۷ هزار قربانی در رتبه دوم مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد.

کرونا در روسیه

روسیه نیز که طی روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در حال افزایش بوده با حدود ۲۵۲ هزار نفر در مکان سوم در جهان قرار دارد. تلفات ویروس کرونا در روسیه هنوز پایین بوده و بر اساس آخرین آمار به ۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

کرونا در چین و کره جنوبی

تازه‌ترین خبرها از وضعیت شیوع ویروس کرونا در چین و کره جنوبی نشان می‌دهد که به رغم افزایش شمار مبتلایان، هیچ مورد فوت در این دو کشور ثبت نشده است.

به نوشته رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

بنا بر اعلام این نهاد دولتی در چین، منشا همه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا داخلی بوده است.کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین خبر داده که هیچ مورد فوت بیماران مبتلا به کرونا در این کشور طی شبانه روز گذشته ثبت نشده است.

شمار مبتلایان به کرونا در چین تا به امروز جمعه به ۸۲۹۳۳ نفر افزایش یافته و تعداد فوتی‌ها در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است.

از کره جنوبی هم خبرها حاکی است، ۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۲۷ نفری موارد ابتلا، شمار کل مبتلایان به ۱۱۰۱۸ تن افزایش یافته است.

به گفته این مرکز، تعداد فوتی‌ها در کره جنوبی در عدد ۲۶۰ فوتی ثابت مانده است.

در روزهای اخیر کره جنوبی شاهد دو رقمی شدن ابتلای روزانه به کرونا بوده است موضوعی که دلیل اصلی آن حضور افراد مبتلا به ویروس در باشگاه‌های شبانه سئول پایتخت اعلام شده است.

هر چند دولت کره جنوبی ضمن بستن باشگاه‌های شبانه اقدام به جلوگیری از افزایش شیوع کرونا کرده اما بخش اعظم موارد جدید ابتلا به کرونا همچنان به این باشگاه‌ها مرتبط است. به گفته مقام‌های کره جنوبی، از مجموع ۲۷ مورد جدید ابتلا در این کشور ریشه ۱۷ مورد آن به حضور افراد در باشگاه‌های شبانه برمی‌گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟