کرونا / چرا سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی به دیدار پامپئو نرفت؟

به گزارش رکنا، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بعد از آن که دچار علائم بیماری تنفسی شد، آزمایش کرونا داد که جواب آن منفی شده است، اما قرار است در طول ملاقات کوتاه امروز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا از قدس اشغالی با او دیدار نداشته باشد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «مایک پامپئو»، صبح امروز برای ملاقات با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» که قرار است بعد از نتانیاهو نخست‌وزیر شود، وارد سرزمینهای اشغالی شد. گفته می‌شود موضوع ایران و همچنین برنامه‌های الحاق کرانه باختری از محورهای گفت‌وگو میان این مقام آمریکایی با مقامات صهیونیست است.

این سفر پامپئو اولین سفر یک مقام دیپلماتیک به قدس اشغالی از اواخر ماه مارس است که در پی شیوع کرونا رژیم صهیونیستی مرزها را بست. این سفر همچنین نخستین سفر پامپئو به خارج از آمریکا بعد از سفر ناگهانی وی به افغانستان در ماه مارس است.

بنابر این گزارش، انتظار می‌رود در این ملاقاتها که تحت‌الشعاع بحران کرونا و مراسم سوگند دولت جدید رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه، انجام می‌شود، راه‌های مقابله با همه‌گیری کرونا نیز مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین آمریکا برای دور کردن رژیم صهیونیستی از چین به منظور یارکشی در تنشهای فزاینده واشنگتن با پکن درباره منبع ویروس و ادعای مخفی‌کاری، تلاش کند.

قرار است پامپئو از ساعت ۱۰ صبح تا یک و سی دقیقه عصر به وقت محلی در محل اقامت نتانیاهو حضور یابد و با وی مذاکره کند. او سپس در قدس اشغالی با گانتز، رقیب سابق نتانیاهو که قرار است از روز پنجشنبه به کابینه او به عنوان وزیر جنگ ملحق و در دور دوم به عنوان بخشی از تقسیم قدرت توافق شده جایگزین نتانیاهو شود، ملاقات خواهد کرد. برنامه ملاقات دیگری برای پامپئو در جریان این سفر کوتاه، در دستور کار نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟