واشنگتن اردن را تهدید کرد / ماجرای تحویل زن مبارز فلسطینی ؟!

به گزارش رکنا، پس از آنکه هفت عضو کنگره آمریکا در پیامی تهدیدآمیز خطاب به اردن خواستار تحویل «احلام التمیمی» زن مبارز فلسطینی به واشنگتن شدند، التمیمی از سکوت امان در این خصوص ابراز تعجب کرد.

تعدادی از اعضای کنگره آمریکا اخیرا پیام تهدیدآمیزی را به سفیر اردن در آمریکا تحویل داده و مدعی شدند اگر «اَمان»، «احلام التمیمی» زن مبارز فلسطینی را تحویل واشنگتن ندهد با مجازات‌های مالی روبه‌رو خواهد شد.

در همین ارتباط، التمیمی در گفت‌وگویی با «قدس پرس» گفت: مسأله تهدید اردن به توقف حمایت مالی آمریکا بیشتر جنبه سیاسی گرفته تا قانونی.

احلام در ادامه از عدالت در قانون اردن که منجر به عدم تحویل وی به آمریکا شده، قدردانی کرد اما از سکوت امان و عدم پاسخ به پیام هفت عضو کنگره آمریکا ابراز تعجب کرد.

بر اساس نامه این هفت عضو کنگره، اردن سالانه حدود ۱.۲۷۵ میلیارد دلار کمک از آمریکا دریافت می‌کند و سومین طرفی است که بیشترین کمک آمریکا را به خود اختصاص داده است.

آمریکا مدعی شد احلام التمیمی در انفجار رستوران «اسبارو» قدس در سال ۲۰۰۱ نقش داشته و به «عزالدین المصری» مجری عملیات برای رسیدن به رستوران کمک کرده است.

در این عملیات حدود ۲۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند؛ برخی از کشته‌شدگان و مجروحان «تابعیت آمریکایی» داشتند.

نیروهای اشغالگر قدس التمیمی را در روز ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بازداشت کرده و پس از دو سال محاکمه وی را به ۱۶ بار حبس ابد محکوم کردند.

التمیمی سپس در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ در چارچوب تبادل اسرای موسوم به وفاداری به آزادگان که طی آن ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی در ازای آزادی «گلعاد شالیت» تک اسیر اسرائیلی آزاد شدند، از بند صهیونیست‌ها آزاد و به اردن تبعید شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟