جزئیات کمبود شدید گوشت قرمز در روزهای کرونایی در آمریکا

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور داده است که کارخانجات فرآوری گوشت در شرایطی که کارگران آنان گرفتار بیماری و یا حتی از دنیا رفته‌اند، برای محافظت از تنظیم بازار در شرایط سخت به تولید خود ادامه دهند اما در پی افزایش صادرات گوشت آمریکا به چین هم اکنون مصرف کنندگان این کشور با کمبود گوشت روبرو شده‌اند.

ترامپ که چین را به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان متهم می‌کند، با استفاده از قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰ کارخانجات آمریکا را مجبور به ادامه تولید کرده و هم اکنون وی با انتقاد برخی از قانونگذاران، مصرف کنندگان و کارمندان کارخانه‌ها برای اینکه کارگران را تا حدودی در معرض خطر قرار داده روبرو شده است.

قانونگذاران می‌گویند ترامپ برای کمک به تأمین گوشت چین، جان کارگران کارخانجات آمریکا را در خطر انداخته است.

براساس گزارش شرکت ویل سایر، مرکز ارشد در حوزه کشاورزی و اقتصادی آمریکا، با افزایش صادرات گوشت به چین، مصرف کنندگان باید تا پایان ماه مه (خرداد) شاهد کم شدن ۳۰ درصدی گوشت در سوپرمارکت‌ها و افزایش ۲۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته باشند.

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا، صادرات گوشت خوک به چین از اواسط ماه مارس (فروردین) نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

تاکید ترامپ بر باز بودن کارخانجات گوشتی در آمریکا در حالی انجام می‌شود که براساس گزارش مراکز کنترل و جلوگیری بیماری، تا کنون ۵ هزار نفر از کارگران کارخانجات گوشتی آمریکا دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند و ۲۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟