کرونا در جهان / شمار مبتلایان از ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر عبور کرد

به گزارش رکنا، یافته‌های یک رسانه غربی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و تعداد قربانیان به حدود ۲۸۲ هزار فوتی حکایت دارد.

طبق گزارش امروز دوشنبه رویترز، در بیش از ۲۱۰ کشور و منطقه جهان موارد ابتلا به کرونا گزارش شده و شمار مبتلایان از ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. رویترز همچنین خبر داد، شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲۸۱ هزار و ۷۷۸ نفر افزایش یافته است.

این آمار در حالی منتشر شده که پایگاه ورلداُمترز (worldometers) در ساعت ۱۴:۰۵ امروز (به وقت تهران) شمار مبتلایان جهان را ۴ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۵۹ نفر و فوتی‌ها را ۲۸۴ هزار و ۹۸ تن اعلام کرده است.

همزمان با این آمارها، مقام‌های کشورهای مختلف در ادامه اطلاع رسانی درباره وشعیت شیوع کرونا، آماری از مبتلایان و فوتی‌های جدید ارائه دادند.

از تایلند خبرها از ثبت ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته حکایت دارد و هیچ مورد جدیدی از فوت ثبت نشده است.

با احتساب موارد تازه، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۰۱۵ نفر افزایش یافته و تعداد فوتی‌ها در عدد ۵۶ ثابت مانده است.

وزارت بهداشت سنگاپور در بیانیه امروز خود، ابتلای ۴۸۶ نفر جدید به ویروس کرونا را تایید کرد و از ثابت ماندن تعداد فوتی‌ها خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سنگاپور به ۲۳۸۸۲ نفر رسیده و میزان تلفات در عدد ۲۰ ثابت مانده است.

از فیلیپین خبر رسیده که تعداد مبتلایان از مرز ۱۱ هزار نفر عبور کرده است. وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کرد با ابتلای ۲۹۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته شمار کل مبتلایان به ۱۱۰۸۶ تن افزایش یافته است.

به گفته این وزارتخانه، با فوت ۷ نفر جدید از بیماران مبتلا به کرونا تعداد کل قربانیان این ویروس به ۷۲۶ تن افزایش یافته است.

مقام‌های ژاپنی هم امروز آماری از شیوع ویروس کرونا منتشر کردند.

طبق گزارش‌ها، دولت ژاپن برای اولین بار در ۴۲ روز اخیر از کاهش میزان ابتلای روزانه به زیر ۲۰ نفر خبر داد. به گزارش شبکه تلویزیونی «فوجی»، امروز ابتلای ۱۵ نفر جدید به کرونا تایید شده است.

طبق آخرین آمار و ارقام، تا به امروز کرونا در ژاپن ۱۵۷۷۷ مبتلا و ۶۲۴ فوتی بر جای گذاشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟