هشدار گوترش درباره سونامی «نفرت‌پراکنی و دگرهراسی» در پی شیوع کرونا

به گزارش رکنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره سونامی نفرت‌پراکنی و بیگانه‌هراسی در پی شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، گوترش روز جمعه گفت: «کووید-۱۹ اهمیتی نمی‌دهد که ما چه کسانی هستیم، کجا زندگی می‌کنیم، چه باوری داریم یا چه تمایزات دیگری داریم. برای مقابله با آن به هر میزانی از همبستگی نیاز داریم».

وی افزود: «این همه‌گیری جهانی به ایجاد سونامی نفرت و دگرهراسی، مقصر تراشی و هراس افکنی ادامه می‌دهد».

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: «احساسات بیگانه‌هراسی به صورت آنلاین و در خیابان‌ها افزایش یافته است. فرضیه‌های توطئه با محور یهودستیزی انتشار یافته‌اند و حمله به مسلمانان با شیوع این ویروس بیشتر شده است. به پناهجویان به چشم منبع انتشار ویروس نگاه می‌شود و از دسترسی آن‌ها به خدمات پزشکی جلوگیری می‌شود».

گوترش تأکید کرد: «باید از همین حالا جهت تقویت ایمنی جامعه در برابر ویروس نفرت اقدام کنیم. به همین دلیل امروز خواستار تلاشی همه‌جانبه برای پایان دادن به نفرت‌پراکنی در سطح جهانی هستم».

وی از موسسات آموزشی درخواست کرد بر «ادبیات دیجیتال» تمرکز کرده و مانع از استفاده افراط‌گرایان از موقعیت پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا شوند.

دولت آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا بارها با حملات لفظی علیه چین، این بیماری را «ویروس ووهان» نامیده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور بدون ارائه هیچ گونه شواهدی مدعی هستند این ویروس در آزمایشگاه‌های شهر ووهان ساخته شده است.

همچنین دولت آمریکا با ادعای کم‌کاری سازمان جهانی بهداشت جهت مهار ویروس کرونا، این نهاد را به هم‌دستی با چین متهم کرده و سهم خود از بودجه آن را قطع کرده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه با اشاره به مقاله‌ای علمی در مجله «نیچر» گفته است، اقدامات به‌موقع چین علیه ویروس کرونا، شیوع آن را ۶۷ برابر کاهش داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟