کرونا در جهان : افزایش مبتلایان در هند و سنگاپور / عبور تلفات برزیل از ۷ هزار نفر

به گزارش رکنا، آمارهای جدید از وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای آسیا- اقیانوسیه نشان می‌دهد شمار مبتلایان به این ویروس و قربانیان آن رو به گسترش است.

 

افزایش مبتلایان در هند، استرالیا، فیلیپین و سنگاپور

شمار مبتلایان در هند، استرالیا، فیلیپین و سنگاپور به ترتیب به ۴۲۶۷۰، ۶۸۲۲، ۹۴۸۵ و ۱۸۷۷۸ نفر افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت فیلیپین دوشنبه (امروز) آمار جدیدی از شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ارائه داد.

طبق این آمار، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۲ مورد جدید ابتلا یه ویروس در فیلیپین ثبت شده و ۱۶ نفر هم جانشان را از دست دادند.

با احتساب موارد جدید، کل مبتلایان کرونا در فیلیپین ۹۴۸۵ نفر و تعداد جان باختگان ۶۲۳ تن شده است. تا به امروز ۱۳۱۵ نفر از بیماران کرونایی در این کشور درمان شده‌اند.

مقام‌های دولت هند در تازه ترین آمار و ارقام درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور، از فوت ۴ و ابتلای ۱۶۵ نفر جدید خبر دادند.

طبق آمار رسمی دولت هند، تا به امروز ۴۲۶۷۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار قربانیان به ۱۳۹۵ تن رسیده است.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هند که تا کنون توانستند درمان شده و به خانه برگردند، به ۱۱۷۸۲ نفر افزایش یافته است.

در کشور کوچک و بندری سنگاپور در جنوب شرق آسیا، خبرها از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا حکایت دارد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت سنگاپور، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان به ۱۸۷۷۸ نفر افزایش یافته است.تا به امروز ۱۴۰۸ نفر از مبتلایان به کرونا در سنگاپور درمان شده‌اند.

مقام‌های استرالیا در جدیدترین اطلاع رسانی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر دادند که شمار کل مبتلایان به ۶۸۲۲ نفر افزایش یافته است.

بنا بر آمار رسمی استرالیا، ۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور حوزه اقیانوسیه ثبت شده است. تا به امروز ۹۵ نفر در استرالیا بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و ۵۸۴۹ نفر از بیماران درمان شده‌اند.

 

کرونا در فلسطین اشغالی | شمار مبتلایان به بیش از ۱۶۲۰۰ نفر رسید

طبق آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی که بامداد امروز دوشنبه منتشر شد، شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در فلسطین اشغالی همچنان رو به افزایش است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه ثبت ۲۹ مورد جدید به ویروس کرونا در این رژیم را تایید کرد رقمی که کمترین میزان شیوع روزانه از ابتلای شیوع این ویروس بوده است.

با احتساب موارد جدید ابتلا به کرونا در فلسطین اشغالی، تا کنون ۱۶۲۰۸ نفر از صهیونیست‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آخرین آمار رسمی رژیم صهیونیستی درباره جان باختگان کرونا، تا کنون ۲۳۲ نفر بر اثر این ویروس جان داده‌اند.

 

عبور تلفات برزیل از ۷ هزار نفر؛ شمار مبتلایان روسیه به ۱۴۵ هزار نفر رسید

ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در روسیه با ثبت بیش از ده هزار نفر همچنان رو به افزایش است و تعداد کل مبتلایان در این کشور به حدود صد و چهل‌وچهار هزار نفر رسید.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (دوشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰۵۸۱ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۱۴۵۲۶۸ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۳۵۶ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون نزدیک حدود ۴.۳ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۲۶۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۳۰۱ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۱۰۱۸۲۶ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۷۰۵۱ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۳۸۳ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۲۳۴۷۱ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۹۳ نفری، به رقم ۲۱۵۴ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

 

ژاپن وضعیت اضطراری را تا 11 خرداد تمدید کرد

در پی افزایش نگرانی‌ها از افزایش شیوع کرونا، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که وضعیت اضطراری این کشور تا 31 ماه می (11 خردادماه) تمدید می‌شود.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وضعیت اضطراری در ژاپن چهارشنبه هفته جاری در حالی به اتمام می‌رسد که وزیر اقتصاد این کشور در روزهای اخیر از رفع برخی محدودیتها در این کشور برای ازسرگیری فعالیتهای اقتصادی و نیز بازگشایی پارکها و موزه ها خبر داده بود.

وضعیت اضطراری به فرمانداران محلی، قدرت بیشتری می‌دهد تا از مردم بخواهند در خانه‌هایشان بمانند و از کسبه نیز درخواست کنند که مغازه‌های خود را تعطیل کنند با اینحال، در اغلب موارد برای عدم پایبندی به قوانین، مجازاتی برای افراد در نظر گرفته نشده است و در عوض بر فشارهای اجتماعی و احترام به مسئولان تکیه دارد.

چندی قبل نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که در صورت عدم مهار ویروس کرونا، امکان برگزاری المپیک توکیو در سال آینده میلادی وجود ندارد. کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن ماه گذشته میلادی، به دنبال بحران ویروس کرونا، بازی‌های المپیک توکیو را تا ژوئیه ۲۰۲۱ به تعویق انداختند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع رسانی worldometers، تاکنون ابتلای 14 هزار و 877 نفر در ژاپن به کرونا تأیید شده است و 487 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

مرگ 16 هزار نفر در مراکز مراقبتی آمریکا

به دنبال افزایش فشارها برای شفافیت بیشتر، ایالتهای بیشتری در آمریکا اطلاعات درباره آمار تلفات کروناویروس در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتهای طولانی این کشور را منتشر می‌کنند. به گزارش روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی» با تیتر «بیماران ما مانند حشرات به زمین می‌افتند»، این داده‌ها تصویری ناخوشایند را ارائه می‌دهند: بیش از ۱۶ هزار نفر از ساکنان و کارکنان این مراکز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که حدود یک چهارم کل مرگ‌ومیر این کشور بر اثر این بیماری را تشکیل می‌دهد.

مقامات مریلند فهرست مراکز آلوده این ایالت را برای اولین بار در این هفته منتشر کردند. بنابر این داده‌ها، ۹۷ مرکز آلوده هستند و ۳۴ نفر در آنها جان خود را از دست داده‌اند. در نیوجرسی که ویروس به ۸۶ درصد از ۵۷۵ مرکز مراقبتهای طولانی این ایالت راه یافته، این ویروس تنها در دو مرکز ۹۷ فوتی برجای گذاشته است. در ایالتهای دیگر مثل کنتاکی، کلرادو و پنسیلوانیا، بیش از نیمی از تلفات کل ایالت از این مراکز بوده است.

با گذشت دو ماه از گزارش اولین فوتی کرونا در خانه سالمندان آمریکا، حامیان این مراکز و سران صنعت این کشور می‌گویند خانه‌های مراقبت با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی و دسترسی به آزمایش‌های تشخیصی مواجهند. «ریچاردز» نماینده ارشد قانون‌گذاری انجمن بازنشستگان آمریکا می‌گوید «باید اقدامات بیشتری انجام شود. تعداد فوتی‌ها وحشتناک است. نمی‌توانیم از وخامت این وضعیت غافل شویم.»

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از ۲ میلیون نفر در مراکز مراقبتی این کشور زندگی می‌کنند که جان آنها در خطر است. بر اساس آماری که یواس‌ای تودی از آژانس‌های ایالتها جمع‌آوری کرده، آزمایش کرونای حدود ۹۷ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی مثبت شده است. بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مرکز در ۴۶ ایالت آمریکا ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند. البته این آمار با توجه به این که ایالتهای زیادی هنوز آمار کامل خود را ارائه نکرده‌اند و آزمایشها محدود بوده‌اند، بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت که به اعتقاد وی یکصد هزار آمریکایی احتمالاً بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد. بر خلاف پیش‌بینی‌های کارشناسان بهداشت و درمان جهان و آمریکا، رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه همچنین با ابراز اطمینان گفت که واکسن کرونا احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، دستکم یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۰ نفر از مردم آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و از آن میان ۶۷ هزار و ۶۸۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

علی‌رغم آنکه آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را دارد، حدود نیمی از ایالات این کشور در حال حاضر به سوی لغو نسبی تعطیلی‌ها پیش می‌روند.

بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با ۲۴۷۱۲۲ نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا اما از نظر تعداد جان‌باختگان با ۲۵۲۶۴ نفر در رتبه چهارم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (دوشنبه) از ۳،۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

 

آمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به مرز 3 هزار تن رسید

«وحیدالله مجروح» معاون وزارت بهداشت افغانستان امروز (دوشنبه) گفت که طی 24 ساعت گذشته 190 مورد جدید ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ثبت شده است.

به گفته وی، با ثبت این رقم جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به 2894 نفر رسیده است.

مجروح خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته در پکتیا (۴۱)، هرات (۳۰)، کندهار (۲۵)، کابل (۲۴)، بلخ (۱۷)، ننگرهار (۱۳)، لغمان (۱۱)، فراه (۹)، سرپل (۶)، کنر (۵)، زابل (۳)، پکتیکا (۲)، خوست (۱)، ارزگان (۱)، هلمند (۱) و نیمروز(۱)، مورد مثبت کرونا به ثبت رسیده است.

معاون وزارت بهداشت افغانستان ادامه داد: تاکنون ۳۹۷ تن از بیماران ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‎ و ۹۰ نفر نیز جان باخته‌‎اند.

وی تاکید کرد: طی 24 گذشته 5 نفر در نتیجه این بیماری در ولایت‌های هرات (۱)، کابل (۱)، پکتیا (۲) و وردک (۱)، جان باخته‌اند.

این در حالی‌ است که شمار قربانیان این ویروس در جهان نیز به بیش از ۲۴۷ هزار تن و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن دیگر، مبتلا شده‌‌اند.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۲۷ هزار تن دیگر در سراسر جهان، بهبود یافته‌‌اند.

 

عبور تلفات اسپانیا از ۲۵ هزار نفر، افزایش شمار مبتلایان در بلژیک

همزمان با افزایش تلفات ویروس «کووید۱۹» در قاره اروپا به ۱۴۰ هزار نفر، تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری در اسپانیا نیز به دویست‌وهجده هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۵۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلُس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۶۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۱۸۰۱۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۵۴۲۸ تن افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۹۹۰۵ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند در رقم ۱۷۶۲ نفر باقی ماند.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۳۶۱ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۸۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۰۲۶۷ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۷۹۲۴ نفر افزایش یافت.

از آلمان نیز خبر می‌رسد که تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۳۵۳ نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۶۳۲۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۹۱ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۰۰۳ نفر افزایش پیدا کرد.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟