تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به  65 هزار نفر رسید

به گزارش رکنا، طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 64 هزار و 943 نفر و مجموع مبتلان این ویروس به یک میلیون 103 هزار و 461 مورد افزایش یافت.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی در خصوص تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا نوشت که در تاریخ اول ماه مارس (۱۱ اسفند ۹۸)، دو مورد مرگ و میر با ویروس کرونا در سراسر آمریکا مرتبط بود اما در تاریخ اول آوریل (۱۳ فروردین ماه)، چهار هزار و ۸۰۰ مورد از فوتی‌های صورت گرفته در آمریکا با ویروس کرونا مرتبط بود و هم‌اکنون در تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت ماه)، نزدیک به ۶۵ هزار نفر از فوتی‌های صورت گرفته در سراسر آمریکا با «کووید-19» مرتبط است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع افرادی که تاکنون به ویروس کرونا در جهان آلوده شده‌اند را سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۱۱۰ نفر و مجموع قربانیان آن را ۲۳۹ هزار و ۶۰۲ نفر گزارش کرد.

طبق گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی، مجموع یک میلیون ۱۳۱ هزار و ۴۵۲ نفر از مردم آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۵ هزار و ۷۷۶ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. ایالت نیویورک همچنان با ۳۱۵ هزار و ۲۲۲ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۶۹ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در جهان را دارد و پس از آن اسپانیا با ۲۴۲ هزار و ۹۸۸ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۸۲۴ مورد فوتی و ایتالیا با ۲۰۷ هزار و ۴۲۸ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۲۳۶ مورد فوتی، در رده‌های بعدی کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟