قربانیان کرونا در انگلیس به ۲۱ هزار نفر نزدیک شد

به گزارش رکنا، «جورج یوتیس» وزیر محیط زیست انگلیس امروز یکشنبه در نشست خبری خود اعلام کرد: با مرگ ۴۱۳ نفر دیگر از مبتلایان به کووید -۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر، شمار قربانیان این ویروس به ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر رسید.

وزیر محیط زیست انگلیس در ادامه گفت: همچنین با شناسایی ۴ هزار و ۴۶۳ مورد جدید ابتلا طی یک روز اخیر در مجموع ۱۵۲ هزار و ۸۴۰ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

وزیر محیط زیست انگلیس همچنین از غربالگری در مجموع ۶۶۹ هزار و ۸۵۰ نفر در این کشور خبر داد.

این در حالیست که سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور از فردا دوشنبه به سر کار خود باز خواهد گشت.

جانسون ۵۵ ساله که از اوایل ماه میلادی آوریل، درگیر بیماری کرونا بود، در حالی مجدداً اداره دولت را به دست خواهد گرفت که کووید ۱۹ جان بیش از ۲۰ هزار انگلیسی را گرفته و علاوه بر کاستی‌های بخش درمان، اقتصاد نیز به دلیل تعطیلی مشاغل رو به فروپاشی است.

انتقادها از نحوه مدیریت بحران کرونا رو به افزایش است به ویژه آنکه روزنامه گاردین اخیراً فاش کرده که دولت لندن از یک سال پیش در جریان احتمال همه‌گیری نوعی از بیماری بوده است و همین مسئله به انتقادها علیه جانسون دامن می‌زند.

آمار اعلام شده مرگ بر اثر کرونا در بریتانیا فقط آمار بیمارستان‌های این کشور را دربرمی‌گیرد و تعداد مرگ‌ها در خانه یا سرای سالمندان در این آمار منعکس نمی‌شود.

این در حالیست که بسیاری لندن را به کُندی در تصمیم‌گیری و سهل‌گیری در اعمال محدودیت‌ها از هنگام آغاز شیوع کرونا در چین و سرایت آن به کشورهای دیگر متهم می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟