تظاهرات در آلمان علیه قرنطینه / در تل آویو هم مردم به خیابان ها آمدند

به گزارش رکنا، صدها نفر از معترضان به قوانین سرسختانه قرنطینه مربوط به کرونا با تجمع در مرکز «برلین» و «وین« خواستار لغو این محدودیت‌ها شدند و پلیس آلمان نیز بیش از یکصد نفر از معترضان را دستگیر کرد.

تظاهرات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها علیه قرنطینه؛ 100 نفر دستگیر شدند

صدها نفر از مردم آلمان در اعتراض به تشدید قوانین مربوط به قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس در مرکز «برلین» تظاهرات کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ضدشورش آلمان که ماسک بر صورت‌های خود پوشانده بودند روز گذشته (شنبه) با دهها معترض این کشور که در مرکز برلین با تجمع خواستار لغو قوانین قرنطینه مربوط به کروناویروس شده بودند، درگیر شدند.

طبق این گزارش، معترضان فریاد می‌زدند: «من می‌خواهم به زندگی بازگردم» و پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که بر روی آنها شعارهایی همچون «از حقوق قانونی محافظت کنید» و «آزادی همه‌چیز نیست اما بدون آزادی، هیچ‌چیز امکانپذیر نیست» نوشته شده بود.

تظاهرات در آلمان

پلیس آلمان در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که بیش از یکصد نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از معترضان تلاش می‌کردند تا همچنان فاصله‌ اجتماعی را از یکدیگر رعایت کنند و بر روی زمین نشسته بودند و ماسک بر صورت‌های خود داشتند اما باقی معترضان در کنار یکدیگر و بدون رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی قرار گرفته بودند.

آلمان همچون چندین کشور دیگر در سراسر جهان، محدودیت‌های شدیدی را برای فعالیت‌های عمومی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا وضع کرده است و در 17 ماه مارس (27 اسفند 98) اعلام قرنطینه کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، دادگاه قانون اساسی آلمان حکم کرد که در صورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، افراد اجازه برگزاری تظاهرات اعتراضی را دارند.

تظاهرات در مرکز برلین در حالی برگزار شده است که آلمان در رده پنجم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس را دارد.

تظاهرات در آلمان

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، تا روز گذشته (یکشنبه) دستکم دو میلیون و 921 هزار و 439 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 203 هزار و 289 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان با 156 هزار و 513 مورد ابتلا و پنج هزار و 877 مورد فوتی بعد از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 را در جهان به خود اختصاص داده است.

به دنبال کاهش آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در آلمان، دولت این کشور اجازه داده است تا فروشگاههای کوچک‌تر و همچنین نمایشگاههای فروش خودرو و دوچرخه و کتاب‌فروشی‌ها از روز دوشنبه هفته جاری، شروع به بازگشایی کنند اما قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی تا سوم ماه می (14 اردیبهشت ماه) همچنان پابرجاست.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های غربی، تظاهرات مشابهی در پایتخت اتریش در اعتراض به محدودیت‌های قرنطینه مرتبط با شیوع کرونا برگزار شده است و آنطور که رسانه‌ها گزارش کردند حدود 200 نفر از معترضان به قوانین قرنطینه در «وین» تظاهرات برپا کردند و خواستار لغو این قوانین شدند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، تا روز گذشته (شنبه)، ابتلای دستکم ۱۵ هزار و ۱۴۸ نفر به کروناویروس در اتریش مورد تأیید قرار گرفته است و ۵۳۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، جمعی حدود ۲۰۰ نفر روز جمعه هفته گذشته با تجمع در پایتخت اتریش، خواستار لغو محدودیت‌هایی شدند که بیش از یک ماه است در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع شده است.

تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو در تل‌آویو

هزاران نفر با تجمع در میدان رابین تل‌آویو علیه سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

معترضان به سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه با تجمع در میدان رابین در تل‌آویو به تظاهرات علیه وی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این تظاهرات پس از آن آغاز شد که نتانیاهو و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید پس از سه بار برگزاری انتخابات در کمتر از یک سال اخیر، بالاخره درباره تشکیل کابینه ائتلافی اضطراری، موافقت کردند.

تظاهرات در آلمان

تظاهرات کنندگان در میدان رابین تل‌آویو، که از آنها با عنوان «پرچم سیاه»‌ها یاد می‌شود در تجمعی چندین هزار نفری مخالفت خود با سیاست‌های نتانیاهو در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را ابراز داشته و این سیاست‌ها را دستاویزی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تقویت قدرت خود و فرار از محاکمه به دلیل فساد دانستند.

تظاهرات کنندگان همچنین اقدامات نتانیاهو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار دادند.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی به بیش از 15 هزار نفر رسیده که از این تعداد 198 نفر جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟