وضعیت وخیم کرونایی در عربستان

به گزارش رکنا، یک روزنامه الکترونیکی گزارش داد که وضعیت عربستان سعودی در ابتلا به ویروس کرونا بسیار پیچیده شده و تعداد مبتلایان در این کشور شدیدا در حال افزایش است.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن به «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی پیشنهاد کمکهای پزشکی داد.

کمک پزشکی ریاض

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد که عبدالله دوم شامگاه گذشته در جریان تماس تلفنی با شاه سعودی، این پیشنهاد را برای کنترل شیوع ویروس کرونا در عربستان مطرح کرد؛ «زیرا تعداد مبتلایان در کشور سعودی به شدت افزایش یافته است».

رأی الیوم با بیان اینکه ماهیت کمکهای پیشنهادی اردن مشخص نیست، تأکید کرد، پادشاه اردن در این گفت‌وگو با شاه سعودی، برای مقابله با کرونا، با ریاض ابراز «همبستگی کامل» کرده است.

پادشاه اردن چندی پیش اعلام کرده بود که این کشور در تولید دارو پیشرفت کرده و تجارب پزشکی در اختیار دارد که می‌تواند آن را در اختیار «کشورهای دوست» قرار دهد.

این روزنامه به نقل از منابع «اردنی آگاه به مسائل سعودی» گزارش داد که «وضعیت کرونا در سعودی بسیار پیچیده است و طی هفته‌های آتی، هر احتمالی وجود دارد».

بنا بر این گزارش، با توجه به شمار زیادی از تبعه‌های خارجی در عربستان، وضعیت این کشور از نظر ابتلا به کرونا بسیار خطرناک است و تعداد مبتلایان نیز رو به افزایش نهاده است.

در همین ارتباط، منابع آگاه از داخل عربستان سعودی درباره وضعیت وخیم ابتلا به کرونا در این کشور می‌گویند که «بیمارستان تخصصی جده که مختص شاهزاده‌هاست دیگر برای پذیرش موراد ابتلای جدید کفایت نمی‌کند و به همین دلیل، دو هتل اجاره و کاملاً برای مداوا و اسکان شاهزاده‌های مبتلا اختصاص داده شده است».

نیویورک تایمز نیز اخیراً در گزارشی به نقل از منابع آگاه خود نوشته است که نزدیک به ۱۵۰ نفر از اعضای خاندان سلطنتی آل سعود به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند. برخی از این نفرات جزء اعضای بلندپایه خانواده سلطنتی نیستند.

گفته می‌شود که سلمان پادشاه ۸۴ ساله عربستان نیز از بیم ابتلا به کرونا با خارج شدن از کاخ اصلی خود، به یک کاخ دور افتاده نزدیک شهر «جده» کنار دریای سرخ به قرنطینه رفته است.

مجتهد، فعال و افشاگر سعودی نیز به نقل از منابع خود بارها در باره آمار ادعایی مبتلایان به کرونا در عربستان سعودی تشکیک کرده و گفته است که اوضاع وخیم‌تر از آن چیزی است که مقامات سعودی مدعی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟