سیر نزولی کرونا در کره جنوبی و چین

به گزارش رکنا، آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس «کووید۱۹»، در کشورهای چین و کره جنوبی نشان می‌دهد شمار ابتلا و مرگ‌ومیر روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد از روز گذشته تا کنون فقط ۱۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌بی‌سی»، از این میان البته ۷ مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و ۴ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته اما هیچ مورد فوتی در چین گزارش نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۷۵۸ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۲ نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۱۲۳ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۱۰۰۳ مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کره جنوبی نیز - که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزو اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط ۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، فقط ۱ نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۶۸۳ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۳۷ نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون ۸۲۱۳ مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که طی یک روز گذشته ۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین میزان تلفات روزانه در این کشور تا کنون است.

به نوشته وبگاه «ژاپن‌تایمز»، شمار کل مبتلایان در ژاپن تا کنون ۱۱۱۷۳ مورد و تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۲۷۶ نفر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟