دبیر کل ترکمن های عراق: تحریم ایران در عصر کرونا جنایت نابخشودنی است

به گزارش رکنا، «جاسم محمد جعفر البیاتی» گفت : کودکان و زنان ایرانی چه گناهی کرده اند که از کمبود مواد غذایی و دارو و ضروریات زندگی روزمره خود رنج می برند، مبارزه با پول ایران به معنای نبرد با نیازمندان و آحاد مردم ایران است و چنین جنگ های اقتصادی در ردیف جنایت بین المللی علیه سازمان ملل و کشورهای تاثیر گذار در آن است.

وی تاکید کرد که ملت ها و دولت های جهان در شرایط کنونی که کرونا همه بشریت را تهدید می کند، باید بر آمریکا فشار وارد کنند تا محاصره تحمیل شده علیه ملت ایران را لغو کند.

البیاتی تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را جنگی به دور از شرافت و غیرقابل توجیه دانست که هدف از آن تحقیر، تضعیف و تحمیل مشکلات بر ملت های مستقل است.

دبیرکل اتحادیه اسلامی ترکمن های عراق با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و مواضع آن در حمایت و پشتیبانی از عراق در مبارزه با تروریسم و کمک های اقتصادی آن با تامین برق و گاز و دیگر مایحتاج زندگی، از دولت عراق خواست که از تصمیم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران پیروی نکند و همچنان به تعامل اقتصادی با ایران ادامه دهد.

وزیر پیشین جوانان عراق تاکید کرد که در شرایط کنونی و همه گیری ویروس کرونا اصرار آمریکا بر ادامه تحریم ها علیه ملت ایران جنایتی نابخشودنی است که مایه ننگ بیشتر آمریکا در تاریخ خواهد شد.

کرونا در روزهای اخیر بیش از ۲۰۰ کشور جهان را در برگرفته و نزدیک به دو میلیون نفر را مبتلا کرده است .

تاکنون ۱۲۶ هزار و ۶۸۸ نفر نیز به خاطر کرونا در جهان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۴۶۸۳ نفر مربوط به ایران هستند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟