رژیم صهیونیستی مانع کمک رسانی به فلسطینیان مبتلا به کرونا می شود

به گزارش رکنا، تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی در اقدامات مربوط به مقابله با شیوع کرونا در قدس اشغالی کارشکنی کرده است.

'کمال الشحره' مدیر کل مراقبت‌های اولیه وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: در نشستی که استاندار و کمیته‌های ملی و برخی مقامات در قدس با وزیر بهداشت برای بررسی تازه‌ترین تحولات مربوط به شیوع کرونا در سرزمین‌های فلسطین داشتند آنها طرف اسرائیلی را به عدم همکاری در مهار این ویروس متهم کردند و گفتند که اسرائیل به وزارت بهداشت فلسطین اجازه نمی‌دهد هیچ نمونه گیری یا اقدامی در داخل قدس انجام دهد.

وی تاکید کرد که به زودی تصمیم‌هایی در خصوص قدس و به خصوص مناطقی که لازم است قرنطینه شود اتخاذ خواهد شد.

الشحره رژیم صهیونیستی را به مانع تراشی در اجرای طرح فلسطین برای مبارزه با کرونا متهم کرد و گفت: با وجود اینکه ما تدابیر زودهنگام برای مبارزه با شیوع کرونا گرفتیم، اما واقعیت اشغالگری و حاکمیت آن بر خاک و مرزهای ما چالش‌های اضافی در مبارزه با کرونا تحمیل می‌کند.

این مقام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که روسیه برای اجرای طرح مقابله با همه گیری کرونا قول مساعدت داده و گفته که دارو، تجهیزات پزشکی برای غزه، کرانه باختری و از جمله شهر قدس خواهد فرستاد.

ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز امروز اعلام کرد که ۱۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در منطقه سلوان و وادی حلوه از توابع قدس اشغالی شناسایی شده است.

وی افزود: 'شمار فلسطینیان مبتلا به این ویروس در قدس اشغالی به ۳۶ نفر و بر اساس آمارهای دیگر به ۶۵ و یا ۷۰ نفر رسیده است'.

سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز رژیم صهیونیستی را مانع کمک رسانی به فلسطینیان مبتلا به کرونا دانست و گفت: 'جامعه جهانی باید به اسرائیل برای انجام وظیفه قانونی خود در مناطق تحت اشغال این کشور فشار بیاورد. مقامات تل‌آویو مسئول حفظ سلامت مردم قدس اشغالی هستند'.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟