ابتلای حدود ۳۰۰ زندانی دیگر به کرونا در آمریکا / مرگ دو زندانی

به گزارش رکنا، به موازات تشدید نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در آمریکا، از یکی از بزرگترین زندان‌های این کشور که در حومه شیکاگو مستقر است، خبر رسیده که حدود ۳۰۰ زندانی به این ویروس مبتلا شده‌ و دو تن جان باخته‌اند.

طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی، زندان شهرستان کوک واقع در حومه شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در این زندان خبرساز شده است.

طبق این گزارش، درخواست‌های خانواده‌های زندانیان و گروه‌های مدنی برای آزادی زندانیان این زندان به دلیل خطر ویروس کرونا به جایی نرسیده است.

به گزارش ان بی سی، خبرها از زندان شهرستان کوک حاکی از آن است که تاکنون در این زندان که یکی از بزرگترین زندان‌های آمریکا است، دو نفر از زندانیان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

طبق آخرین خبرها، ۲۸۹ تن از زندانیان و ۲۰۳ تن از کارکنان و پرسنل این زندان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز خبر داده بود که طی هفته جاری حدود ۳۰۰ زندانی در شیکاگو و ۱۱۵ نفر از زندانبانان و پرسنل به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بنا بر گزارش «هیل»، «لُری لایتفوت» شهردار شیکاگو پیشتر اعلام کرده بود که تست کرونای ۲۷۶ نفر از زندانیان مثبت شده است.

شهردار شیکاگو در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود: «اگر کسی تهدیدی برای جامعه نباشد و خطر فرار کردن او وجود نداشته باشد یا به خاطر ناتوانی در پرداخت قرار وثیقه در زندان بماند».

ابتلای زندانیان به ویروس کرونا و مرگ دو تن از آنها در ایالت ایلینوی در حالی مطرح شده که پیشتر شیوع کرونا در زندان های کالیفرنیا خبرساز شده بود.

مقام‌های ایالتی کالیفرنیا سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کردند که تست کرونای دهها زندانی و کارکنان زندان‌های این ایالت مثبت شده است که نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان از هفته گذشته تاکنون می‌باشد.

اداره «اصلاح و توانبخشی» کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۸ زندانی در سراسر این ایالت آلوده به کرونا شده‌اند و تست کرونای ۶۲ نفر از کارکنان زندانهای کالیفرنیا مثبت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟