گوترش در نشست شورای امنیت: وحدت برای شکست کرونا «حیاتی» است

به گزارش رکنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ویروس کرونا که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دبیرکل سازمان ملل در اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ویروس کرونا که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، وحدت شورا و تعامل اعضای آن برای مقابله با تاثیرات کرونا بر امنیت و صلح جهانی را «حیاتی» خواند.

«آنتونیو گوترش» در سخنان خود تاکید کرد: «ارسال یک سیگنال وحدت و عزم شورای امنیت سازمان ملل در این برهه پر اضطراب بسیار مهم خواهد بود. ما امروز برای غلبه بر این همه گیری به همکاری دسته جمعی نیاز داریم».

طبق آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» ویروس کرونا تاکنون سبب ابتلای بیش از ۱.۶ میلیون نفر و فوت ۹۵ هزار تن در حداقل ۱۸۴ کشور شده است.

سخنان دبیرکل سازمان ملل در شرایطی مطرح شده که او ۸ فروردین در پاسخ به نامه ۶ فروردین ماه سفرای هشت کشور جهان برای لغو تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، خواستار ارزیابی مجدد تحریم‌ها علیه کشورهایی شد که به شدت با ویروس کرونا درگیر هستند تا از این طریق از فروپاشی نظام پزشکی کشورها جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟