دولت نجات ملی یمن، ۱۵۰۰ زندانی را به دلیل کرونا آزاد کرد

به گزارش رکنا، دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء، پایتخت) در حرکتی انسانی و بشردوستانه، بیش از هزار زندانی را به دلیل نگرانی از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا، آزاد کرد.

«نبیل العزائی»، دادستان کل یمن در گفت‌وگو با شبکه المَسیره این کشور گفت که ۱۵۰۰ زندانی با هدف پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی بیماری کووید-۱۹ آزاد شده است و این در حالی است که هنوز در یمن این بیماری مشاهده و ثبت نشده است.

این مقام قضائی یمن گفت که دیروز جمعه ۴۰۰ زندانی آزاد شدند و از ابتدای ماه مارس (۲۰ اسفند به بعد) تعداد زندانی‌های آزاد شده ۱۵۰۰ نفر هستند.

در همین ارتباط، عبدالله الهادی، رئیس اداره توان‌بخشی و اصلاح اجتماعی وزارت کشور یمن به المسیره گفت که این وزارتخانه اقدامات لازم برای حفظ جان زندانیان از بیماری کووید -۱۹ را اتخاذ کرده و هر زندانی جدید در اماکن ویژه و تحت تدابیر بهداشتی نگهداری خواهد شد.

او گفته که به منظور حفظ جان زندانیان، ملاقات‌ها موقتاً لغو شده و تجهیزات بهداشتی لازم در اختیاز زندان‌ها قرار گرفته تا مبادا بیماری به آن‌ها منتقل شود.

یمن به دلیل جنگ پنج ساله ائتلاف سعودی علیه این کشور و محاصره آن از همه جهت، دچار قحطی و شیوع بیماری وبا شده و مقامات دولت نجات ملی بیم از آن دارند که این ائتلاف کرونا را وارد این کشور کند.

سازمان ملل متحد با افزایش شیوع کرونا در کشورهای جهان، طرفین درگیر را به ترک مخاصمه و آتش‌بس دعوت کرده و هشدار داده ویروس کرونا که هم‌اکنون بیش از یک میلیون نفر را مبتلا کرده، در کشورهای فقیر و فاقد زیرساخت‌های لازم بهداشتی مثل یمن می‌تواند میلیون‌ها نفر را به کام مرگ بکشاند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟