روسیه اجازه بازگشت هوایی روس‌ها به میهنشان را هم ممنوع کرد

به گزارش رکنا، براساس این دستورالعمل که تا کمتر از سه ساعت دیگر به اجرا درخواهد آمد، تمامی پروازهایی که قرار بود روس ها را به خانه بازگرداند به حالت تعلیق در آمده است.

روسیه جمعه گذشته تمامی پروازهای منظم و چارتری خود را متوقف کرد اما وزارت خارجه این کشور خبر داد که تنها هواپیماها برای بازگرداندن روسها به کشورشان یا بازگرداندن شهروندان دیگر کشورها به میهنشان امکان نشستن در روسیه را خواهند داشت.

گفته شده، پروازهای باربری، پستی، بشردوستانه و برخی پروازهای امنیتی از این قاعده مستثنی هستند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ هزار روس با توجه به گسترش کرونا در جهان به کشور بازگشته اند اعلام کرد که حتی بسیاری از مخالفان دولت این کشور که در انگلیس و آمریکا زندگی می‌کنند درخواست داده اند تا خود و فرزندانشان برای حفاظت از ویروس کرونا به روسیه بازگردند.

طی یک روز گذشته شمار بهبودیافتگان از کرونا در روسیه به ۲۸۱ تن، جانباختگان ۳۴ نفر و تعداد افراد مبتلای قطعی به چهار هزار و ۱۴۹ تن رسیده است.

روسیه نسبت به دیگر کشورهای مطرح اروپایی، دیرتر درگیر بحران کرونا شده است اما از هفته گذشته این کشور وارد شرایط بحرانی گسترش کرونا شد و آمار مبتلایان در پایتخت روسیه هر روز بیشتر می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟