اسامی 8 کشور که هنوز کرونایی نشده اند ! / داروی مالاریا چرا؟

به گزارش رکنا، در میان کشورهایی که هنوز موردی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آنها به ثبت نرسیده است نام شش کشور آفریقایی به چشم می خورد. این ویروس علاوه بر این شش کشور آفریقایی هنوز به طور رسمی به کشور جنگزده یمن نیز نرسیده است. موردی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در کره شمالی که یکی از منزوی ترین کشورهای جهان است هم گزارش نشده است. مقامات برخی از این کشورها دلیل عدم شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در کشورشان را «لطف خدا» یا قطع رفت و آمدهای هوایی با دیگر کشورها می دانند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان از ضعف این کشورها در زمینه انجام تست کرونا سخن می گویند.

در این گزارش دلایل عدم ثبت حتی یک مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در شش کشور آفریقایی را بررسی کرده ایم.

یک پزشک اهل بوروندی: " حتی یک مورد ابتلا به کرونا در بوروندی ثبت نشده است زیرا حتی یک تست هم گرفته نشده است".

بوروندی؛ «لطف خدا» یا «عدم انجام تست»؟

کشور کوچک بوروندی در مرکز آفریقا هنوز موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا را گزارش نکرده است. مقامات این کشور که خود را برای برگزاری انتخابات سراسری در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) آماده می کنند دلیل عدم ثبت حتی یک مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورشان را «لطف خدا» می دانند.

سخنگوی دولت بوروندی در تلویزیون دولتی این کشور ضمن انتقاد از «پخش شایعه» در مورد شیوع کرونا از «خدای قادر به خاطر محافظت از بوروندی» تشکر کرد.

بوروندی از هفته گذشته پروازهای خارجی را به حالت تعلیق در آورده است تا از شیوع ویروس جدید کرونا جلوگیری کند. برخی از پزشکان با این حال بر این باور هستند که دلیل عدم ثبت حتی یک مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در بوروندی عدم انجام تست است. یک پزشک اهل بوروندی در این مورد می گوید: «حتی یک مورد ابتلا به کرونا در بوروندی ثبت نشده است زیرا حتی یک تست هم گرفته نشده است.»

مجمع الجزایر کومور؛ احتمال «ایمنی عمومی» در برابر کرونا

مجمع الجزایر کومور یکی دیگر از کشورهایی است که هنوز به طور رسمی موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در آن به ثبت نرسیده است. این کشور آفریقایی بین موزامبیک و ماداگاسکار در اقیانوس هند واقع شده است.

یکی از پزشکان ساکن مورونی، پایتخت کومور در مورد عدم گزارش حتی یک مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا از احتمال ارتباط این موضوع با استفاده گسترده از داروی آرتمیسینین در این کشور و وجود «ایمنی عمومی» در برابر این ویروس سخن می گوید. از داروی آرتمیسینین برای درمان مالاریا و پیشگیری از این بیماری استفاده می شود. با این حال ارتباط استفاده از این دارو با عدم ابتلا به ویروس جدید کرونا به طور علمی ثابت نشده است.

پادشاهی لسوتو؛ اجرای قرنطینه بدون ثبت کرونا

کشور کوچک لسوتو در جنوب آفریقا هرچند هنوز به طور رسمی موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا را گزارش نکرده است اما دولت این کشور از روز دوشنبه قرنطینه سراسری را به اجرا گذاشته است. قرار است قرنطینه در پادشاهی لسوتو به مدت ۲۵ روز ادامه پیدا کند.

کشور لسوتو که دو میلیون نفر جمعیت دارد تا هفته گذشته تست کرونا و مرکزی برای انجام آزمایش پزشکی در اختیار نداشت. اولین کیت های تست کرونا روز ۲۶ مارس (هفتم فروردین) به پادشاهی لسوتو رسید.

مالاوی؛ قرنطینه ۱۴ روزه مسافران

کشور کوچک مالاوی در قاره آفریقا نیز یکی از کشورهایی است که تاکنون به طور رسمی موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در آن به ثبت نرسیده است. دولت مالاوی تاکید می کند که دلیل این امر عدم توانایی این کشور در انجام تست ابتلا به ویروس کرونا نیست.

جوشوا مالانگو، سخنگوی وزارت بهداشت مالاوی تاکید کرده است که این کشور توانایی انجام تست کرونا را دارد و تاکنون نیز از افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس تست گرفته است.

یکی از پزشکان اهل مالاوی تاکید می کند که این کشور نیز دیر یا زود با شیوع نوع جدید ویروس کرونا روبرو خواهد شد. این در حالی است که مالاوی از مسافرانی که وارد این کشور می شوند خواسته است که خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند. امری که می تواند یکی از دلایل عدم ثبت موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در مالاوی باشد.

سائوتومه و پرنسیپ؛ عدم توانایی در انجام تست

کشور سائوتومه و پرنسیپ در خلیج گینه نیز تاکنون به طور رسمی موردی از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را گزارش نکرده است. نماینده سازمان جهانی بهداشت در سائوتومه و پرنسیپ تاکید کرده است که این کشور توانایی انجام تست کرونا را ندارد.

تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از مسافرانی که به سائوتومه و پرنسیپ سفر کرده اند قرنطینه شده اند. این کشور هرچند به درآمد ناشی از گردشگری وابسته است اما اکنون برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا مرزهای خود را بسته است.

سودان جنوبی؛ تعطیلی مدارس در غیاب کرونا

در کشور سودان جنوبی نیز هنوز به طور رسمی موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا به ثبت نرسیده است. یکی از مسئولان وزارت بهداشت سودان جنوبی دلیل این امر را «ترافیک سبک هوایی» عنوان کرده است.

مقامات سودان جنوبی در عین حال از رفت و آمد کارکنان گروه های فعال در امور بشردوستانه و احتمال شیوع ویروس جدید کرونا به وسیله آنها ابراز نگرانی کرده اند.

سودان جنوبی که یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود سالها درگیر جنگ داخلی بود. دولت این کشور تاکید کرده است که امکان گرفتن تست کرونا از «حداکثر ۵۰۰ نفر» را دارد. سودان جنوبی مدارس را از بیم شیوع نوع جدید ویروس کرونا تعطیل کرده است. پروازهای بین المللی هم به حالت تعلیق در آمده و برگزاری رویدادهای ورزشی، مذهبی و سیاسی نیز ممنوع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟