روسیه: آتش‌بس در سوریه در شبانه‌روز گذشته نقض نشد

به گزارش رکنا، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد هیچ یک از طرفین روس و ترک ناظر بر اجرای آتش بس در سوریه هیچگونه نقض آتش بسی را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت نکرده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طرف روس کمیسیون مشترک روسیه-ترکیه هیچ موردی از نقض آتش بس را (در شبانه روز گذشته) ثبت نکرده است. طرف ترکیه‌ای نیز هیچ موردی از نقض آتش بس را ثبت نکرده است. همچنین وزارت دفاع روسیه یادآور شد در شبانه روز گذشته هیچ آواره سوری از کشور‌های دیگر به خانه خود بازنگشته است.

از سوی دیگر ارتش سوریه ۲.۷ هکتار از اراضی در دمشق را از نظر وجود مین پاکسازی و ۶۱ مین را در این مناطق خنثی کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او ۵ مارس در مسکو در خصوص برقراری آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به توافق رسیدند.

به گفته پوتین، مسکو و آنکارا بر علاقه‌مندی خود جهت ادامه همکاری‌ها در چارچوب روند آستانه در خصوص سوریه تأکید و توافق کرده‌اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.

همچنین مقرر شد در طول بزرگراه ام- ۴ سوریه یک کریدور امنیتی به عمق ۴ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود و درباره سایر مسائل نیز در آینده تصمیم‌گیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟