به گزارش رکنا، بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شده،‌ طی سال گذشته 871 مورد حمله به جامعه مسلمانان در آلمان گزارش شده است.

بر اساس گزارش روزنامه آلمانی «نیواوسنابراکر» دولت آلمان در پاسخ به درخواست حزب چپ گرای «دائه لینکه» اعلام کرد که در جریان 871 حمله به جامعه مسلمانان آلمان طی سال گذشته، دست کم 2 نفر کشته شده و 33 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

«اولا یلپکه» سخنگوی حزب دائه لینکه به این روزنامه گفت: «ابراز نفرت از مسلمانان در آلمان در حال تبدیل به حملات خشونت آمیز، تهدید و توهین است.»

وی هشدار داد: «متاسفانه ما باید انتظار داشته باشیم که این موضوع بسیار شبیه یک بمب ساعتی عمل کند که در حال تیک تاک است.»

هنوز آمار رسمی جنایت‌های اسلام‌هراسی در سال 2019 توسط دولت آلمان اعلام نشده است. جنایت‌های مربوط به اسلام‌هراسی در سال 2018 دست کم 910 مورد بوده که شامل 48 حمله به مساجد این کشور بوده است. در سال 2017 نیز این آمار 1095 مورد بوده است.

اگر چه طی سه سال گذشته جنایت‌های مربوط به اسلام هراسی در آلمان روند کاهشی داشته اما آمار حملات به مسلمانان افزایشی بوده است. در سال 2017، پنجاه و شش مورد حمله به مسلمانان گزارش شده بود که 38 مجروح به همراه داشت. در سال 2018 نیز 74 مورد حمله به مسلمانان با دست کم 52 مجروح گزارش شده بود. دو مورد از این حملات تلاش برای قتل گزارش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟