به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، ۵ هزار پزشک اروپایی با امضای طوماری ضمن هشدار در خصوص پیامد‌های فاجعه بار شیوع ویروس کرونا در کمپ‌های پناهجویان برای مردم یونان و تبعات آن بر سایر کشور‌های اروپایی، از سران اتحادیه اروپا خواستند تا تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع ویروس در این کمپ‌ها انجام دهند.

در بخشی از این نامه آمده است «اینکه شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کمپ‌ها قابل کنترل است یک توهم است. چهل هزار نفر در مساحت چند کیلومتری زندگی می‌کنند و تعداد پزشکان در این کمپ‌ها اندک است. بسیاری از کودکان و افرادی که در این کمپ‌ها به سر می‌برند علاوه بر آسیب‌های روحی و جسمی دچار مقاومت بدنی پایینی بوده و مستعد ابتلا به کرونا هستند.»

در ادامه این طومار آمده است «اگر اروپا اکنون به این مسئله توجه نکند شرایط بدتر شده و احتمال وقوع فاجعه پزشکی وجود دارد. از سوی دیگر، این امر در تناقض با ارزش‌ها و هنجار‌های خدمات درمانی اروپا است. وظیفه ما جلوگیری از وقوع فاجعه است.»

در این طومار به توافق سال ۲۰۱۶ پناهجویان اشاره شده و از سران اروپا درخواست شده است تعدادی از پناهجویان را پذیرش کرده تا از وقوع فاجعه پزشکی در منطقه اروپا جلوگیری شود.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار تخلیه نزدیک به ۴۲ هزار پناهجو از ۵ جزیره دریای اژه یونان شد. این جزایر در حال حاضر، پذیرای جمعیتی معادل ۶ برابر ظرفیت خود هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟