فرمول -1 باکو به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد

به گزارش رکنا، باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در چند سال اخیر میزبان مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فرمول -1 بوده و این مسابقات در سال جاری نیز قرار بود 5 الی 7 ژوئن ( برابر 16 الی 18 خردادماه ) برگزار شود .

تصمیم درباره تاخیر این مسابقات در باکو در نتیجه مذاکرات انجام گرفته میان دولت آذربایجان ، فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی و شرکت عملیاتی " Baku City Circuit "، اتخاذ شده است .

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان ، پیشتر نیز چند مرحله مسابقات فرمول – 1 در برخی از کشورها از جمله استرالیا ، بحرین ، ویتنام ، چین ، هلند ، اسپانیا و موناکو برای مدت نامشخص به تاخیر افتاده است .

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور آذربایجان منابع رسمی این کشور شمار مبتلایان به این ویروس را 61 نفر اعلام کردند که از این تعداد یک نفر جان باخته و 10 نفر نیز درمان و از بیمارستان ترخیص شدند .

در حال حاضر در قالب مقابله با شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان تمامی مدارس و دانشگاهها ، مراکز تجاری بزرگ تعطیل شده ، رستورانها و مراکز پذیرایی عمومی فقط از ساعت 9 تا 15 بعد از ظهر مجاز به فعالیت هستند و برگزاری مراسم های عروسی و عزاداری ممنوع اعلام شده است .

همچنین به منظور مقابله با ویروس کروناریا، ورود به باکو از شهرهای دیگر تا 29 مارس جاری ( تا 10 فروردین ) ممنوع بوده و به کارمندان ادارات دولتی به استثنای وزارت بهداشت ، پلیس و نیروی امنیتی به مدت یک ماه مرخصی داده شده است .

"الهام علی اف "رییس جمهوری آذربایجان در پیام نوروزی خود احتمال اعلام وضعیت اضطراری در این کشور با هدف تشدید اقدامات مقابله با ویروس کرونا را امکان پذیر دانست .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟