نامه وزیرخارجه پاکستان به اتحادیه اروپا: تحریم های ایران لغو شود

وزارت امور خارجه پاکستان امروز(دوشنبه) اعلام کرد: «مخدوم شاه محمود قریشی» در نامه ای خطاب به جوسب بورل تاکید کرد، ایران به دلیل تحریم ها با محدودیت های جدی در تلاش برای مهار شیوع کرونا روبروست.

وی با یادآوری موضع «عمران خان» نخست وزیر پاکستان برای لغو تحریم های ایران براساس امور بشردوستانه، افزود: ما چالش های پیش روی جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با ویروس کووید-۱۹ را به رسمیت می شناسیم.

قریشی تاکید کرد: جامعه جهانی باید اقدامات فوری را برای حمایت های لازم از ایران انجام دهد تا این کشور بتواند جان ارزشمند انسان ها را نجات دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان خواستار توجه اتحادیه اروپا به وخیم تر شدن اوضاع ناشی از بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی شدید پیش روی کشورهای در حال توسعه و کمک به لغو تحریم های شدید علیه ایران شد.

وی همچنین نسبت به شیوع ویروس کرونا در منطقه "کشمیر" تحت کنترل هند ابراز نگرانی کرد و گفت، جامعه جهانی باید برای مقابله با این تهدید دست به دست هم دهد.

ادامه رایزنی های با اعضای سازمان سارک

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های منطقه ای و بین المللی این کشور برای رونشگری درخصوص ضرورت لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، پس از نپال و سریلانکا امروز با وزیر امور خارجه مالدیو به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ جنوب آسیا (سارک) تلفنی گفت وگو کرد.

قریشی در مکالمه با «عبدالله شاهد» تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار دارد و تداوم تحریم های اقتصادی این مسائل را مضاعف کرده است.

وی افزود: بنابراین تحریم ها باید به طور فوری لغو شود تا ایران به تواند با شیوه های موثر بر بحران کرونا غلبه کند.

شاه محمود قریشی روز گذشته پس از تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع ویروس کرونا و تشریح موضع اسلام‌آباد علیه تحریم‌های آمریکا، با همتایان خود از نپال و سریلانکا به عنوان اعضای سارک به صورت جداگانه، تلفنی گفت‌ وگو کرد.

قریشی روز شنبه نیز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا تأکید کرد و گفت: تداوم تحریمهای اقتصادی مانع جدی پیش روی مردم ایران برای مقابله با ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ است.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز که پیش‌تر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف کرده بود، دیروز در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم‌ها لغو شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟