کشته شدن ۲ زن و ۳ کودک در حمله نیروهای «حفتر» به طرابلس

در حمله نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر با حمله به محله‌های مسکونی در مرکز و جنوب طرابلس پایتخت لیبی، سه کودک و دو زن به قتل رسیدند.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی، اعلام کرد که نیروهای حفتر منطقه باب بن غشیر در مرکز طرابلس را هدف شلیک خمپاره قرار دادند که در اثر اصابت خمپاره به یک خودرو، یک زن کشته و دختر و خواهرزاده او نیز زخمی شدند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، همچنین سه کودک یک خانواده و یک زن نیز در اثر اصابت خمپاره به منطقه عین زاره در جنوب طرابلس کشته شدند.

حملات نیروهای حفتر در حالی است که هیأت سازمان ملل در لیبی روز گذشته در بیانیه‌ای از همه طرف‌های درگیر خواست تا بنا به دلایل انسانی، آتش‌بس فوری اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است که «توقف نقل و انتقال تجهیزات نظامی و افراد در لیبی ضروری است تا ادارات محلی بتوانند با چالش بی‌سابقه شیوع ویروس کرونا مقابله کنند».

همچنین سفارتخانه آمریکا، الجزائر، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، انگلیس، اتحادیه اروپا، تونس و امارات در بیانیه‌ای مشترک همه طرف‌های لیبیایی را به اعلام آتش‌بس انسانی دعوت کردند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت السراج را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

حفتر از حمایت‌های روسیه، مصر، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است حال آنکه السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و فرانسه و کشورهای اروپایی ترس از این دارند که درگیری در لیبی بین‌المللی شده و با ورود ترکیه به خط این درگیری، بحران این کشور تشدید شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟