هجوم مردم آمریکا به فروشگاه‌ها همزمان با اعلام حالت فوق‌العاده

به گزارش رکنا، به نقل رویترز، مردم در شهرهای مختلف آمریکا برای خرید کالاهای مختلف از مواد ضدعفونی‌کننده تا برنج به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و این وضعیت موجب شده خرده‌فروشان برای پرکردن مجدد قفسه فروشگاه‌ها به تقلا بیفتند. تاکنون دست‌کم 47 نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

فعالیت‌های روزمره متوقف شده است و شرکت‌هایی نظیر آمازون و توئیتر از کارکنان خود خواسته‌اند تا دورکاری کنند. همچنین مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و رقابت‌های ورزشی و گردهم‌آیی‌های مذهبی در کلیساها در سراسر کشور به حالت تعلیق در آمده است. شرکت‌های خرده‌فروشی در واکنش به افزایش شدید برخی اقلام محدودیت‌هایی را در زمینه خرید این محصولات اعلام کرده‌اند.

مدیر اجرایی شرکت والمارت در کنفرانسی خبری با ترامپ گفت این شرکت خرده‌فروشی برای تأمین تقاضای رو به افزایش محصولاتی مانند مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده‌ها و انواع دستمال کاغذی با مشکل مواجه شده است.

وی افزود:‌ «برای مدتی تأمین 100درصدی ژل‌های ضدعفونی‌کننده در انبارها با مشکل مواجه خواهد بود... ما همچنان در حال پر کردن مجدد انبارها هستیم... اما به‌محض رسیدن محصولات به فروشگاه‌ها به‌سرعت به فروش می‌رسند. در مورد سایر محصولات نیز وضعیت به همین شکل است.

شرکت داروخانه‌های زنجیره‌ای والگرینز بوتس و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای کروگر برای جلوگیری از خالی شدن انبارها محدودیت‌هایی را در زمینه فروش محصولات پرتقاضا اعمال کرده‌اند. شرکت کروگر تعداد داروهای سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ضدعفونی‌کننده قابل عرضه به هر یک از مشتریان را محدود کرده است و شرکت والگرینز گفته عرضه دستمال مرطوب، ضدعفونی‌کننده، ماسک صورت، تب‌سنج و دستکش را به 4 عدد برای هر مشتری محدود کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟