دستگاه تشخیص 24 ساعته کرونا ساخته شد

در حال حاضر نگرانی مردم جهان از شیوع و سرایت سریع بیماری کرونا بسیار بالا است و آزمایش‌های تشخیص این بیماری نیز به کندی انجام می‌شود که این مسئله باعث نگرانی بیشتر کادر درمانی بیمارستان‌ها و مردم شده است.

در ضمن مشکل کمبود کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص این بیماری باعث شده تا همه بیماران نتوانند به‌آسانی به آن دسترسی داشته باشند و در برخی کشورها به دلیل کمبود کیت آزمایشگاهی، باید آزمایش میزان اکسیژن خون و اسکن ریه احتمال ابتلای این بیماری را نشان دهد تا از بیمار آزمایش کرونا گرفته شود.

چالش‌های فنی و ضعف‌های آزمایش‌های تشخیص این بیماری باعث شده تا مردم جهان در کشورهای مختلف در معرض خطر زیادی قرار داشته باشند. این مسئله ایالات‌متحده آمریکا را نیز مستثنا نکرده و مردم آن را با نگرانی‌های شدیدی از افزایش مبتلایان و قربانیان این بیماری روبه‌رو کرده است.

پزشکان و محققان دانشگاه کالیفرنیا برای کاهش این نگرانی‌ها دست به آزمایش‌ها و بررسی‌های تخصصی در رابطه با ایجاد روشی سریع‌تر برای تشخیص بیماری کرونا زدند. آن‌ها روشی خاص را ایجاد کردند که در دانشگاه قابل انجام است.

یکی از مقامات عالی‌رتبه مرکز اجرایی بهداشت آمریکا اظهار داشت: «ما امیدواریم این روش به دولت کمک کند تا افراد بیشتری را مورد آزمایش قرار داده و به آن‌ها کمک کنیم.»

در بیشتر کشورهای جهان ازجمله ایران مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل شدند تا خطر انتقال و ابتلای افراد به این بیماری کاهش پیدا کند. با ایجاد روش‌های تشخیصی سریع‌تر می‌توان افراد مبتلا را سریع‌تر مورد درمان قرار داده و از جامعه جدا کرد.

این آزمایش تشخیص بیماری کرونا تنها روش آزمایشی دانشگاهی نبوده و پیش‌ازاین، دانشگاه استنفورد (Stanford) کالیفرنیا نیز روشی ارائه کرد که نتایج آن پس از 24 ساعت آماده می‌شود. بنا به گزارش محققان پزشکی استنفورد؛ «تشخیص بیماری کووید 19 در مراحل اولیه بسیار سخت و مشکل بوده و فراتر از توانایی کشور در کشف آن است.»

در حال حاضر، دقیقاً مشخص نیست که آیا این روش‌ها به‌طور گسترده‌تری در دسترس بیمارستان‌ها و مردم قرار خواهند گرفت یا نه اما این یک نشانه دلگرم‌کننده در نبرد با این بیماری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟