به گزارش رکنا، وزیر دفاع آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: پس از حمله راکتی دیشب به پایگاه آمریکا در عراق، تمامی گزینه‌ها روی میز است.

وی مدعی شد: شبه نظامیان مورد حمایت ایران مسئول این حمله هستند و این حمله با راکت‌های متعدد و از راکت‌انداز ثابتی پرتاب شده است که نشان می‌دهد نیرو‌های ائتلاف و شرکای ما را در پایگاه التاجی هدف قرار داده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: کاملا آشکار می‌گویم که آمریکا هرگز حمله علیه افراد، منافع و همپیمانانش را نمی‌پذیرد.

وی افزود: تمامی گزینه‌ها روی میز است با این حال با شرکایمان برای مجازات مسئولان این حمله همکاری می‌کنیم.

مارک اسپر در ادامه گفت که دیشب با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی داشته است و در این تماس تاکید شده است که هیچ گزینه‌ای در این زمان نادیده گرفته نشود.

وی افزود: ترامپ در این تماس به پنتاگون اجازه داد تا هر اقدامی که لازم است در این خصوص انجام دهد.

دیشب در حمله راکتی مشکوک به پایگاه التاجی عراق (محل استقرار تروریست‌های آمریکا و نظامیان ائتلاف) دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

پیش از این آمریکا در ادعایی الحشد الشعبی را مسئول این حمله اعلام کرده بود که دو نفر از فرماندهان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای این اتهامات را تحریک آمیز خواندند.

گردان‌های حزب الله عراق نیز در واکنش به حمله به پایگاه التاجی در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخاب زمان کنونی برای عملیات التاجی، زمانی مناسب بود و اکنون بهترین زمان برای از سرگیری اخراج اشرار (از عراق) است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟