امتناع ترامپ از سفر به مسکو برای شرکت در مراسم «روز پیروزی»

کرملین روز سه شنبه اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در «روز پیروزی» این کشور که نهم ماه مه (شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹) برگزار میشود به روسیه سفر نخواهد کرد.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت که مسکو نمی‌داند که چه شخصی به نمایندگی از آمریکا در این رویداد عازم روسیه می‌شود.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل جمع خبرنگاران گفت که دوست دارد دعوت رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در مراسم «جشن روسیه» را بپذیرد و به این کشور سفر کند.

به نوشته مسکو تایمز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی قبل از حضور ترامپ در مراسم روز پیروزی استقبال کرده بود. این مراسم هرساله در روسیه برگزار می شود و به نشانه پیروزی ارتش این کشور بر ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است. روسیه معمولا از این فرصت برای نمایش توامندیهای نظامی خود استفاده می‌کند. مقامات آمریکایی تاکنون توضیحی در زمینه عدم حضور ترامپ در این مراسم نداده اند.

«یوری یوشاکوف»، دستیار رئیس‌جمهور روسیه چندی قبل به خبرنگاران گفت مسکو برای رئیس‌جمهور اوکراین، نخست‌وزیر انگلیس، رهبر کره شمالی و صدراعظم آلمان دعوت‌نامه ارسال کرده و آنها را به حضور در این مراسم دعوت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟