۱۰۰ کشور جهان کرونایی شد

به گزارش رکنا، به نقل از اسپوتنیک، شمار کشورهایی که در آن موارد آلودگی به ویروس جدید کرونا گزارش شده است نزدیک به 100 کشور است. در شب شنبه به یکشنبه، مقامات مولداوی، پاراگوئه، بلغارستان و مالت از شناسایی کرونا ویروس در قلمرو خود خبر دادند. تعداد مبتلایان به ویروس در سایر کشورها همچنان رو به رشد است.

براساس گزارش کمیته بهداشت چین، 44 مورد جدید تائید شده ابتلا به کرونا‌ویروس در چین در روز گذشته به ثبت رسید شمار کل مبتلا شدگان به 80 هزار و 695 نفر رسید، 27 نفر درگذشتند و 1666 نفر نیز بهبود یافتند و از بیمارستانها مرخص شدند.

در گزارش کمیته دولتی بهداشت آمده است:" کمیته دولتی بهداشت از 31 استان اطلاعات مربوط به 80.695 مورد عفونت با نوع جدیدی از کرونا‌ویروس را دریافت کرد، از جمله 20.533 نفر در حال حاضر بیمار هستند (5264 نفر در شرایط وخیم قرار دارند)، 57.065 نفر بهبود پیدا کردند و از بیمارستان ها ترخیص شده اند، 3097 نفر نیز جان باختند.

در ایران بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور، تا ظهر روز شنبه،17 اسفند 1076 مورد جدید آلوده به کرونا‌ویروس در ایران به ثبت رسیده است که 21 مورد جدید فوت نیز گزارش شده است. با این حساب، شمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر دیروز در مجموع به 5 هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تاکنون بهبوده یافته‌اند.

همچنین طی یک روز گذشته در فرانسه، 336 مورد عفونت جدید کشف شد که تعداد افراد آلوده به 949 نفر با 11 مورد فوت رسیده است.

در ایتالیا بر براساس آخرین اطلاعات مقامات ایتالیایی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا در طی یک روز گذشته 1.2 هزار نفر افزایش پیدا کرده و به 5.8 هزار نفر رسیده است، 223 نفر نیز قربانی این عفونت شدند که 36 مورد از آنها از موارد جدید بوده اند.

اولین مورد از عفونت کرونا‌ویروس در پایتخت آمریکا نیز ثبت شد.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز شنبه در حالی که تعداد ساکنان آلوده به 76 نفر رسیده است، اعمال رژیم اضطراری در این ایالت را اعلام کرد.

علاوه بر این، تا 9 مارس، مقامات آمریکایی 2.1 میلیون کیت آزمایش را به آزمایشگاه های خصوصی برای تعیین کروناویروس ارسال می کنند. تولید کنندگان امیدوارند که تا پایان هفته آینده 4 میلیون تست اضافی نیز ارائه دهند.

در روسیه نیز مقامات مسکو گزارش دادند که تاکنون 6 مورد از عفونت کرونا‌ویروس جدید در این شهر تأیید شده است. اولین بیمار بهبود یافته در تاریخ 7 مارس مرخص شد و پنج بیمار دیگر نیز در بیمارستانهای پایتخت تحت معالجه قرار می گیرند. همچنین در سنت پترزبورگ و لیپتسک مواردی از کرونا ویروس مشاهده شده، با این حساب تاکنون در مجموع 14 مورد از ابتلا به کرونا ویروس در روسیه گزارش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟