به گزارش رکنا، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که مسئولیت هدایت تلاش های دولت را دربرابر بحران شیوع کرونا بر عهده دارد، اذعان کرد در زمینه تعداد کیت های آزمایش مورد نیاز به اندازه تقاضا ؛ همچنان کمبودهایی وجود دارد.

پنس هنگام بازدید از تاسیسات بهداشتی در مینه سوتا به خبرنگاران گفت : ما امروز برای تامین تقاضای پیش بینی شده کیت های آزمایش ویروس کرونا با کمبود مواجه هستیم.

این اظهارات نشان می دهد دولت ترامپ هنوز برای برطرف ساختن تقاضای فزاینده مورد انتظار برای کیت آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا که هم اکنون در 17 ایالت آمریکا گسترش یافته است ، از آمادگی لازم برخوردار نیست.

این مسئله به عنوان یک نقص اساسی در واکنش دولت ترامپ به موضوع شیوع کرونا در آمریکا مطرح است و پزشکان و مقامات بهداشتی ایالتی را در شناسایی بیماران مبتلا به ویروس و جدا کردن آنها ازدیگران به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سرخورده و مایوس کرده است.

پنس پیشتر اعلام کرده بود هر آمریکایی بنا به دستور پزشک می تواند از لحاظ ابتلا به ویروس آزمایش شود .

مقامات دولتی از جمله الکس آزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی و استفان هان رئیس اداره غذا و دارو پیشتر در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود پیش بینی می شود کیت های آزمایش کرونا برای دست کم یک میلیون آمریکایی در دسترس قرارداشته باشد.

با این همه آزار دیروز اعلام کرد تا پایان هفته ظرفیت آزمایش از تنها 475 هزار نفر در سراسر آمریکا وجود دارد.

کیتی میلر سخنگوی پنس نیز اعلام کرد دولت هنوز در تلاش است تا تقاضای پیش بینی شده برای تعداد تست های بسیار بیشتری را که ممکن است طی هفته های آینده مورد نیاز باشد ، برآورده سازد. وی در عین حال اذعان کرد دولت در حال حاضر برای برآوردن این تقاضا از آمادگی لازم برخوردار نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟