تایمز: انگلیس برای خروج نظامی از افغانستان آماده می‌شود

در این گزارش آمده است که یک هزار و یک‌صد سرباز انگلیسی مستقر در کابل، در چارچوب برنامه ۱۴ ماهه‌ خروج ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان، خاک این کشور را ترک می کنند.

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که این عملیات به صورت هماهنگ با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی صورت خواهد گرفت که مسئولیت آموزش ارتش ملی افغانستان را برعهده دارد.

بر اساس توافق نامه آمریکا و طالبان که دهم اسفند ماه با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ کشور منطقه و جهان به امضا رسید قرار شد آمریکا تا ۱۴ ماه آینده تمام نیروهای خود و پیمان ناتو را از افغانستان خارج کند.

به گزارش تایمز امریکا هم اکنون حدود ۱۳ هزار سرباز در افغانستان دارد. همچنین آلمان یک هزار و ۳۰۰، ایتالیا ۸۹۵، رومانی ۷۹۰ و ترکیه ۶۰۰ سرباز دارند که در چارچوب این توافق خارج خواهند شد.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛ این توافق‌ها لحظه‌های مهمی در راستای رسیدن به صلح در افغانستان هستند.

وی گفت‌وگوهای معنادار بین رهبران افغان و طالبان را دستاورد مورد انتظار از توافق روز شنبه دانست و ابراز امیدواری کرد که چنین فرصتی حاصل شود.

راب همچنین تصریح کرد که صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق راه‌حل سیاسی حاصل می‌شود.

قراراست در طول ۱۰ روز پس از امضای توافق امریکا و طالبان، گفت‌وگوهای میان گروههای افغانستانی آغاز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟